نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: طی یک سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم که بازار مسکن در بخش خرید وفروش رشد بیش از ۱۵ درصدی را تجربه کرده و در بازار اجاره هم برخی از مناطق سقف اجاره را رعایت کرده‌اند.

داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگاران اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای امسال یک بازار کم رونقی را شاهد بودیم گفت: طبق آمارهای کف بازار مسکن شاهد آن بوده‌ایم که بازار خریدوفروش مسکن امسال بسیار کم رونق بوده و در سطح بسیار پایینی معاملات مسکن انجام شد که یکی از دلایل آن وجود سامانه‌های موازی و بلاتکلیفی مشاوران املاک در اجرای  قراردادهای مسکن بوده است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه سقف اجاره مسکن برای قراردادهای اجاره تعیین شده بود اما شاهد افزایش نرخ اجاره در برخی از مناطق بوده‌ایم و تنها بخشی از قراردادها که قانونی و از طریق سامانه ثبت می‌شد نرخ های اجاره در آنها رعایت شده بود اما آمارها هم حاکی از آن بوده که جامعه اجاره مسکن به سمت پنهان کاری در حرکت است و قیمت ها به صورت کامل به ثبت نمی رسد.

بیگی نژاد توضیح داد: طبق آخرین آمارهای اعلام شده نرخ قیمت مسکن طی یک سال گذشته بیش از 15 درصد رشد داشته است که حاکی از تحولات در بازارهای مختلف اقتصادی است که در این بخش اثر زیادی داشته است.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار