رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: وضعیت دشت اردبیل به دلیل افت منابع آب در سال‌های اخیر نگران‌کننده است.

علی اکبری سولا گفت: در شش‌ماهه اول امسال ۱۱ کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز سطح شهرستان نصب شده است.
رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین افزود: وضعیت دشت اردبیل به دلیل افت منابع آب در سال‌های اخیر نگران‌کننده بوده به‌طوریکه اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی موجب افت ۱۳ متری آبخوان دشت اردبیل شده است.
او تصریح کرد: امسال ۴ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان نمین مسدود یافته است که با این اقدام بیش از ۴۲ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
اکبری سولا با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های این اداره در راستای تقلیل منصوبات چاه‌های سطح شهرستان انجام می‌گیرد، اظهار داشت: در همین خصوص بیش از ۲۸ هزار مترمکعب در سال‌جاری صرفه‌جویی شده است.
او همچنین با اشاره به فعالیت‌های منابع آب شهرستان نمین در خصوص آزادسازی بستر رودخانه‌ها نیز گفت: در همین راستا حدود یک هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های شهرستان در سالجاری آزادسازی شده است.
رئیس منابع آب شهرستان نمین با تأکید بر اینکه مهلت جواب‌دهی به استعلام‌ها در قالب پنجره واحد ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌گیرد افزود: در همین راستا نیز به تعداد ۲۴۷ فقره استعلام دراسرع‌وقت رسیدگی می‌شود.
اکبری سولا استفاده از روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب مورد تأکید است و باید توجه جدی به این بحث به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.