معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: هزار و ۱۱۴ کودک با سن کمتر از ر پنج سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه و شهرستان‌های تابعه تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه‌ای قرار گرفتند.

دکتر حامد جزجلالیان گفت: با توجه به اهمیت بررسی وضعیت رشد کودکان بر سلامت آینده آنها و نیز در راستای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با تغذیه نامناسب کودکان، برنامه حمایت تغذیه‌ای با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف بهبود وضعیت رشد کودکان ۶ تا ۵۴ ماهه در حال انجام است و جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز هم اینک مشمول این طرح هستند.

وی ادامه داد: در این طرح کودکان دارای سوء تغذیه شامل لاغری و لاغری شدید، کوتاه قدی و کوتاه قدی شدید، کم وزنی و کم وزنی شدید، در شهرها توسط مراقبان سلامت و در روستاها توسط بهورزان شناسایی می‌شوند و گزارش آماری آنان به واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت ارسال می‌شود تا ادامه فرآیند با بررسی و جمع‌‍بندی و ارسال آمار به وزارت رفاه صورت گیرد.

رییس مرکز بهداشت نیشابور گفت: پس از تایید توسط وزارت رفاه به صورت ماهیانه به حساب سرپرستان خانوار کودکان، مبلغی واریز می‌شود که با مراجعه به فروشگاه‌ها اقلام غذایی بسته حمایتی را تهیه کنند.

جزجلالیان افزود: نکته مهم در موفقیت این طرح مراجعه افراد واجد شرایط دریافت بسته حمایتی به صورت منظم و ماهیانه به مرکز بهداشت منطقه زندگی خود برای دریافت آموزش‌های لازم و استفاده بهینه از بسته حمایتی در راستای بهبود وضعیت رشد کودکان این خانواده هاست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امید است با اجرای این طرح شاهد کاهش اختلالات رشد کودکان در نیشابور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.