استاندار قم گفت: باید در سنگر علم و دانش با دشمنان مبارزه کنیم. امروز انسان دانا و سالم محور توسعه است؛ یعنی آنچه در دنیا برای توسعه رقم می‌خورد باید با محوریت انسان دانا باشد.

 سید محمد آقامیری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه زمان زاده شهر قنوات برگزار شد، گفت: روز آغاز سال تحصیلی، روز مبارزه با جهل، نادانی و شیطان است؛ آنچه در مکتب اسلام و قرآن باید بدانیم و یاد بگیریم، در مدارس می‌آموزیم.

آقامیری افزود: همان‌طور که خداوند برای ما، رسول مکرم اسلام (ص) را الگو قرار داد و در قرآن نیز فرمود: رسول خدا اسوه حسنه برای مسلمانان است؛ ما نیز در زندگی علاوه بر این‌که باید به مکتب اهل‌بیت (ع) تاسی کنیم و الگو بگیریم، باید شهدا را الگو قرار دهیم.

استاندار قم با بیان این‌که قطعا کسی شهید خواهد شد که شهید زندگی کرده‌است، اضافه کرد: اگر بدانیم که شهدا چگونه زندگی کرده و با مردم تعامل داشتند، قطعا قسمت ما نیز شهادت خواهد شد.

او با تاکید بر این‌که باید در سنگر علم و دانش با دشمنان مبارزه کنیم، ادامه داد: زمانی می‌گفتند انسان محور توسعه است، امروز می‌گویند انسان دانا و سالم محور توسعه است؛ یعنی آنچه در دنیا برای توسعه رقم می‌خورد باید با محوریت انسان دانا باشد.

آقامیری خطاب به دانش‌آموزان، بیان کرد: دعای معلم در حق دانش‌آموز دعایی است که مستجاب شده‌است، پس باید به معلمان احترام بگذاریم.

استاندار قم به دانش‌آموزان توصیه کرد: برای درس خواندن و موفق شدن برنامه‌ریزی داشته باشید؛ در این صورت موفقیت بیشتر خواهد شد و به اهداف خود خواهید رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار