مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درخصوص تهیه سند برای موقوفات استان، قم را اولین استان در کشور دانست که همه موقوفات خود را سند دار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بقعه امامزاده موسی مبرقع قم با اشاره به محور‌های فعالیت حوزه وقف در استان قم گفت: ۳۳ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون داشته‌ایم که با توجه به برخی تنگنا‌های اقتصادی مردم، این میزان وقف قابل قبول است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به مساله گسترش وقف نیز اشاره کرده و گفت: در ۲ سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان دراین راستا هزینه شده‌است و تا پایان امسال پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و افزایش عوائد موقوفات را در راستای نیت‌های واقفان خواهیم داشت.

حجت الاسلام اسکندری افزود: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در ارتباط با پروژه‌های ساختمانی اداری تجاری و مسکونی است و برخی دیگر در حوزه کشاورزی دنبال می‌شود و در حوزه انرژی و پنل‌های خورشیدی و نیروی برق نیز اقدام‌هایی انجام شده‌است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم یادآور شد: در ۱۴بقعه امامزادگان استان سرمایه‌گذاری روی موضوع پنل‌های خورشیدی شده‌است و زمین‌هایی که موقوفه کشاورزی بودند به سمت پنل‌های خورشیدی پیش رفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم عنوان کرد: بقاع متبرکه باید فضا‌هایی متناسب با شان و منزلت مردم باشد که امکانات مورد نیاز زائران از جمله شبستان ها، صحن‌ها و نوسازی بقاع را شامل شود. سیاستی که پیگیری می‌کنیم سوق دهی فضا‌های بقاع به سمت گردشگری و گذراندن اوقات فراغت مردم است که به عنوان نمونه چهار بقعه امامزادگان فردو اکنون به همت خیران فضای بسیار خوبی پیدا کرده و به مانند قطب گردشگری با ۲۰ میلیارد تومان هزینه تبدیل شده‌است.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه به موقوفاتی که درآمد آنها برای آزادی زندانیان غیر عمد هزینه می‌شود اشاره کرد و گفت: امسال ۳۳ زندانی با ۹۰۰ میلیون تومان هزینه از محل این موقوفه‌ها آزاد شده اند.

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم افزود: پس از این که طی ۲ سال متوالی مسابقات بخش معارفی قرآن (قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه) را به صورت کشوری برگزار کردیم امسال باید این نوید را بدهیم که این مسابقات بین المللی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار