قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به همراهی همه جانبه حوزه علمیه در دفاع مقدس گفت: طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری برعهده داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: روحانیت از مراجع عظام تا طلبه‌ها، خود را به عنوان حافظ و امانت‌دار انقلاب از سوی شهدا می‌دانستند. روحانیت هیچگاه دفاع مقدس، رزمندگان و فرماندهان را تنها نگذاشت.

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور  افزود: برخی مواقع جلساتی با حضور فرماندهان رده اول جنگ اعم از ارتش و سپاه برگزار می‌شد و فرماندهان به طلاب می‌گفتند که دچار بحران جدی شده‌ایم و می‌خواهیم به حضرت زهرا (س) توسل پیدا کنیم، به همین دلیل روضه‌ای برایمان بخوانید.

او گفت: اینها نشان می‌دهد که مراجع و بزرگان و روحانیون به چه اندازه برای فرماندهان و رزمندگان قوت قلب بودند. در همه گردان‌ها وقتی یک طلبه با عمامه در کنار رزمندگان حضور داشت همه آرام می‌شدند.

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان اینکه نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار نقش مؤثری بود،عنوان کرد: رهبری جمهوری اسلامی یک مرجع تقلید بود و وقتی اعلام می‌کرد به نیرو نیاز داریم خانواده‌ها فرزندانشان را به جبهه‌ها اعزام می‌کردند.

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور  تصریح کرد: روحانیت هم در پشتیبانی از امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ و هم در پیدایش انقلاب و هدایت جامعه به سمتی که امام راحل می‌خواستند نقش مهمی داشت، زیرا امام در تبعید بودند و روحانیت از طرف امام خمینی (ره) مردم را با مسیر امام آشنا می‌کرد.

به گفته قائم مقام حوزه‌های علمیه، نوزادانی که در سال ۱۳۴۲ در قنداق بودند به مبارزان و مدافعان انقلاب تبدیل شدند و این روحانیت بود که این افراد را از شیرخوارگی تا نوجوانی آموزش داد.

قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور  افزود: روحانیت سهم بسزایی در هدایت جامعه داشته و دارد و به لطف حق تعالی همین روحانیت با رهبری خردمند و بصیر حضرت امام خامنه‌ای، عَلَم این انقلاب را به امام زمان (عج) می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار