حماس گفت که پاسخ مهم حزب‌الله به جنایات رژیم صهیونیستی بار دیگر طرح این رژیم در منطقه را شکست داد.

حماس گفت که پاسخ مهم حزب‌الله به جنایات رژیم صهیونیستی، بار دیگر طرح این رژیم برای اشغال نوار غزه و قطع ارتباط بین مقاومت فلسطین و محور مقاومت در منطقه را شکست داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از حملات صبح امروز جنبش مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامی و راهبردی رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

این جنبش با تأکید بر پاسخ گسترده حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، از ایستادگی و شجاعت نیرو‌های حزب‌الله در مقابله با ماشین جنگی صهیونیسم و تصمیم آنها به ادامه جنگ در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری قدردانی کرد.

این جنبش مقاومت با اشاره به اینکه حملات حزب‌الله باعث افزایش فراری‌های صهیونیست از «الجلیل» شده است گفت: برعکس ادعای نتانیاهو جنایتکار که مدعی بازگشت شهرک‌نشینان بود، این حملات آنان را فراری داده است.

حماس در پایان خاطرنشان کرد: تحول مهم در پاسخ مقاومت لبنان عراق و یمن، باعث افزایش ایستادگی ملت فلسطین شده و رژیم صهیونیستی و کابینه آن را که در تلاش هستند معادلات جدیدی ایجاد کنند، متزلزل کرده است.

مهمترین پایگاه هوایی اسرائیل هدف قرار گرفت

منابع اسرائیلی بامداد امروز از شلیک حجم کم‌سابقه‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان به سمت شهر‌ها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. آژیر‌های هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، ناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمد و تا عمق ۵۰ کیلومتری شمال فلسطین اشغالی هدف این موشک‌باران قرار گرفت.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجار‌های شدید در شرق حیفا خبر می‌دهند؛ آژیر‌های هشدار تقریباً در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد به صدا درآمد. صدای انفجار‌های شدید در اطراف پایگاه هوایی «رامات دیوید» در حیفا شنیده شد. برخی منابع اسرائیلی نیز از اصابت چند موشک به این پایگاه هوایی در ۴۵ کیلومتری مرز لبنان خبر می‌دهند.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاه‌های هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی ۱۰۱ مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ سی، گردان هوایی ۱۰۵، مجهز به جنگنده‌های اف ۱۶ دی، گردان هوایی ۱۰۹، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

در پی این حمله گسترده، بیش از ۳۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کردند، همچنین چندین مورد آتش‌سوزی در شهر «نتنیا» در شمال تل آویو و همچنین شهر ناصریه گزارش شده است. شبکه ۱۴ رژیم اسرائیل نیز از قطع گسترده برق در منطقه «العفوله» خبر داد. به گفته منابع عبری زبان، تعدادی از موشک‌ها به شکل مستقیم به اهداف نظامی در مرکز فلسطین اشغالی اصابت کرده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» را با ده‌ها موشک از نوع «فادی ۱» و «فادی ۲» مورد هدف قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار