آئین تکریم جمعی از بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌ اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر امروز سازمان تأمین‌اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد از بدهی‌های انباشته خود به نظام بانکی را پرداخت کرده، حاصل زحمات شما همکاران بوده است.

 آئین تکریم جمعی از بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان و جمعی از معاونان و مدیران و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه خانواده‌های این عزیزان برگزار شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات بازنشستگان همکار این سازمان گفت: اگر امروز مفتخریم که سازمان تأمین‌اجتماعی علی‌رغم بحران‌سازی‌های افراطی برخی افراد، وارد ریل آینده‌سازی شده است، مدیون تلاش و حضور شما بزرگواران و حاصل اقدامات و دسترنج بازنشستگان عزیز است و امیدواریم با پیروی از راهی که این عزیزان پایه‌گذاری کرده‌اند، بتوانیم به آرمان بزرگ عدالت که در این سازمان دنبال می‌شود، جامه عمل بپوشانیم.

موسوی اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در ایام مبارک، میلاد باسعادت پیامبر عدل و انصاف، پیامبر تکریم انسان و خروج بشریت از جهالت و معنای حقیقی «ولقد کرمنا بنی‌آدم…» در خدمت شما عزیزان هستیم و امیدواریم همگی بتوانیم از فیوضات رحمانی این ایام بهره‌مند شویم.

وی ضمن قدردانی از بیش از سه دهه خدمت بی‌منت بازنشستگان همکار سازمان به بیش از ۴۷ میلیون بیمه شده تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: در روایت داریم که اگر قدردان و شاکر خدمات و نعمات نباشیم، این به منزله گناهی نابخشودنی است؛ بنابراین بر ما لازم است که از شما عزیزان قدردانی کنیم، هرچند شأن شما بزرگواران بالاتر از اینگونه مراسم‌ها است.

موسوی با اشاره به اینکه بازنشستگی پایان یک دوره با ارزش و آغاز یک دوره باارزش‌تر است، گفت: در رویکرد دینی ما چیزی با عنوان بازنشستگی وجود ندارد، بلکه این ورود از دوره‌ای به دوره دیگر است که در اولین گام، وظیفه ما تکریم این عزیزان است؛ چه از ائمه علیهم‌السلام نقل شده است که برکت زندگی ما از بزرگتر‌ها و پیشکسوتان است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: اگر امروز مفتخریم که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌رغم بحران‌سازی‌های افراطی برخی افراد، وارد ریل آینده‌سازی شده است، این مدیون تلاش و حضور شما دوستان و حاصل اقدامات و دسترنج بازنشستگان عزیز است.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی با گذشته‌ای پرافتخار وارد دوره‌ای تازه می‌شوند، گفت: اگر امروز سازمان تأمین‌اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد از بدهی‌های انباشته خود به نظام بانکی را پرداخت کرده، این حاصل زحمات شما عزیزان بوده است. اگر امروز حقوق و مستمری در سازمان تأمین‌اجتماعی بدون استقراض بانکی پرداخت می‌شود، این محصول زحمات شما بزرگواران است و از این جهت امروز خانواده‌های شما عزیزان باید به وجودتان افتخار کنند که با تلاش‌های بی‌دریغ خود این دستاورد‌های بزرگ را رقم زده‌اید.

موسوی بازنشستگان را مصداق آیه «رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و جعلنی من لدنک سلطان نصیرا» توصیف کرد و افزود: شما کسانی هستید که با صداقت وارد سازمان شدید، با صداقت کار کردید و بسیاری از شما عزیزان تا پای جان خود پای کار مردم ایستادید و امروز همه ما شاهد آثار فعالیت‌های شما بزرگواران هستیم. الحمدلله پس از سه دهه خدمت بی‌منت، امروز هم با صدق و صداقت از سازمان خارج می‌شوید که البته این خروج نباید به منزله گسست رابطه با سازمان تلقی شود و عزیزان ما در کانون بازنشستگی همکاران باید به‌صورتی برنامه‌ریزی کنند تا این ارتباط سازمانی همچنان استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ماندگاری و بقای سازمان در گرو حفظ و تکریم سرمایه‌های انسانی است، گفت: امیدواریم با پیروی از راهی که عزیزان بازنشسته ما پایه‌گزاری کرده‌اند، بتوانیم آرمان بزرگ عدالت را که در این سازمان دنبال می‌شود جامه عمل بپوشانیم.

بازنشستگان سرمایه‌های بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی هستند

بر اساس این گزارش علی محمودی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: گاهی اینطور گفته می‌شود که بازنشستگی پایان کار است، اما در نگاه اسلامی چیزی به عنوان پایان کار و بازنشستگی وجود ندارد.

وی افزود: در دوران اشتغال و کارمندی و کارگری، به علت مشغله و مسئولیت‌های کاری، شاید فرصت برای توسعه فردی و شخصی به اندازه دوران بازنشستگی فراهم نباشد؛ اگر چه به قول استاد شهید مطهری، راه رسیدن به خدا از مسیر خدمت به خلق می‌گذرد و توفیق خدمت و برآورده کردن حاجات و امور بندگان خدا، عبادتی بزرگ است.

محمودی در ادامه گفت: تأمین‌اجتماعی نهادی است که اگر در آن درست هدف‌گذاری کنیم از صبح اول وقت تا شب، تماماً می‌تواند نیکی و حسنه برای انسان رقم بخورد؛ چه سرتاپای این سازمان رسیدگی به طبقات مختلف جامعه بدون دسته بندی و جناح‌بندی است. با این همه، دوران بازنشستگی هم فرصتی بسیار مغتنم برای خودسازی و عبادت و نزدیکی به خداوند است.

وی افزود: بازنشستگان فارغ از قیل و قال فضای مجازی و واقعی، سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای سازمان هستند و آنچه ما امروز در نظامات اداری داریم، حاصل دسترنج کارکنان و همراهی خانواده‌های آنها برای خدمت به خلق خداست. اما آینده هم چشم انتظار نقش‌آفرینی ممتاز همه بازنشستگان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه این سازمان برای شکل دادن به آینده پر چالش خود، به اذهان توانمند همکاران پیشکسوت نیاز دارد، گفت: همکاران عزیز بازنشسته می‌توانند با به کار گرفتن تجربیات، دانش و علم گذشته خود، به ساخت آینده‌ای بهتر برای سازمان کمک کنند.

وی افزود: در بازنشستگی فرصت بسیاری برای اندیشیدن و به اشتراک گذاشتن اندیشه‌ها و تجربیات وجود دارد و از این جهت امیدواریم با سازِوکار‌هایی که در کانون بازنشستگان سازمان و بخش‌های مرتبط با آن اندیشیده خواهد شد، این همراهی و همکاری راهبردی بین همکاران بازنشسته و بخش اجرایی سازمان بیش از پیش تقویت شود و سازمان تأمین‌اجتماعی بتواند از اندیشه ماندگار و تجربیات طلایی همکاران خود به بهترین نحو استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار