ریاست عمومی شرکت‌های دولتی طالبان اعلام کرد در یک سال اخیر ۱۹۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۲۸۷ متر مکعب گاز مایع استخراج شده است.

ریاست عمومی شرکت‌های دولتی که از سوی طالبان اداره می‌شود اعلام کرد در یک سال اخیر ۱۹۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۲۸۷ متر مکعب گاز مایع استخراج و پس از تصفیه به مصرف‌کنندگان توزیع شده است. 

این ریاست روز یک‌شنبه، ۱ میزان، در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که شرکت برشنا در این مدت یک میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۷۱ میگاوات برق تولید و پنج میلیون و ۶۷۲ هزار و ۷۹۶ میگاوات برق از کشورهای همسایه خریداری کرده است.

این ریاست تصریح کرده است که پروژه‌های انتقال ۵۰۰ کیلو ولت برق شبرغان-‌دشت‌الوان-‌ارغندی، ۲۲۰ کیلو ولت برق غزنی-‌قندهار، سب‌ستیشن نورالجهاد در هرات و سب‌ستیشن برق در قندهار به‌زودی به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

به گفته طالبان، قرار است در هماهنگی با بانک جهانی،کار عملی پروژه کاسا یک هزار نیز آغاز شود.

ریاست عمومی شرکت‌های دولتی خاطرنشان کرده است که کار بخش نخست کانال قوش‌تپه با پیشرفت ۹۱ درصد و بخش دوم این پروژه با پیشرفت ۵۴ درصد جریان دارد.

براساس اطلاعات طالبان، طی یک سال گذشته، مقدار ۱۹۹ هزار و ۶۷۱ تُن سمنت از طریق فابریکه‌های تولیدی سمنت غوری و جبل السراج تولید شده است.

تجهیز شرکت‌های دولتی از جمله، افغان طیور، قند بغلان، نساجی قندهار، بلخ و پلخمری و شرکت بست هلمند از دیگر دستاردهای این ریاست عنوان شده است.

این در حالی است که افغانستان بیش‌تر گاز مایع و برق مورد نیازش را از کشورهای همسایه وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.