سفارت افغانستان در ترکمنستان خبر داد که شارژدافیر این سفارت با مستشار امور سیاسی مرکز منطقوی دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل دیدار کرده است.

دفتر مطبوعاتی این سفارت در خبرنامه‌ی نوشته است که فضل محمد صابر، شارژدافیر سفارت افغانستان در ترکمنستان با آندری لارین، مستشار امور سیاسی مرکز منطقوی دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی دیدار کرده است.

در این دیدار، آندری لارین اهداف اصلی فعالیت‌های مرکز منطقوی یادشده سازمان ملل که مقر آن عشق آباد و هدف از تاسیس این مرکز، کمک و حمایت از کشور‌های منطقه و افغانستان است را بیان کرده است.

لارین ضمن استقبال از تحولات اخیر در رابطه با انکشاف همه جانبه، اتمام پروژه‌های بزرگ زیربنایی، آغاز تطبیق پروژه‌های جدید عام‌المنفعه در داخل افغانستان و همچنین همکاری و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه، جلوگیری از کشت کوکنار، ایجاد اشتغال و جلوگیری از فساد اداری، از آغاز تطبیق پروژه تاپی در کشور و سایر پروژه‌های مهم زیربنایی که با همکاری مشترک جانب ترکمنستان انجام شده است تحسین کرد.

فضل محمد صابر، شارژدافیر سفارت افغانستان در ترکمنستان نیز در این دیدار بر پالیسی اصلی افغانستان با جامعه جهانی که اقتصاد محور است، تاکید کرده است.

شارژدافیر سفارت افغانستان هم‌چنان پیرامون مهمترین دست‌آورد‌های افغانستان در سه سال اخیر در سراسر کشور، توسعه و گسترش روابط و همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، ترانسپورتی، ترانزیتی با کشور‌های همسایه و منطقه به خصوص ترکمنستان را بیان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.