معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی و گردشگری دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 علیرضا مرحمتی در دیدار تعدادی از پزشکان و معتمدین استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی است که بنابراین باید تلاش کنیم کلمه محرومیت در مورد این منطقه را برای همیشه از اذهان خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه همواره کلمه محرومیت به دنبال نام این استان یدک کشیده شده این صفت در ذهن مردم خارج از استان نهادینه شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این منطقه ظرفیت‌های خدادادی بسیاری از جمله معدن، مرز، اقلیم، کشاورزی چهار فصل، سواحل مَکُران و اقیانوس را داراست همچنین علاوه بر این ظرفیت‌ها از شمال تا جنوب استان مردم شیعه و سنی با وحدت و انسجام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: وحدت بی نظیری میان مردم شیعی و سنی سیستان و بلوچستان وجود دارد که این موضوع به تنهایی یک ظرفیت برای استان به شمار می‌رود.

مرحمتی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در همه حوزه‌ها دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان به قدری زیاد است که این منطقه می‌تواند کشور را از واردات بسیاری از اقلام بی نیاز کند.

وی افزود: از مجموع ۲۸ کشتارگاه موجود در استان سیستان و بلوچستان ۱۲ کشتارگاه غیرفعال بود که مجدد راه اندازی شد همچنین صنایع بسته بندی گوشت در استان به چرخه کار برگشت.

وی یادآور شد: اکنون سیستان و بلوچستان ظرفیت لازم برای تولید دام‌های مولد و گوشتی و هم شرایط واردات دام از کشور‌های همسایه و توزیع به سایر نقاط کشور را دارد.

مرحمتی افزود: اکنون توسعه و پیشرفت از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه آبرسانی، معادن، مسکن، کشاورزی، توسعه سواحل مکران، پتروشیمی را شاهدیم بنابراین در مورد این استان نیاز است به خودباوری برسیم تا توسعه را بتوانیم به بهترین شکل رقم بزنیم.

برچسب ها: استانداری ، معتمدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار