مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از رفع اختلاف و احیای ۱۱۲ پلاک موقوفه با منابع طبیعی فارس به مساحت ۵ هزار و ۳۰۹ هکتار خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات استان اخذ شده است.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست خبری با اشاره به دهه وقف، از رفع اختلاف و احیای ۱۱۲ پلاک موقوفه با منابع طبیعی فارس به مساحت ۵ هزار و ۳۰۹ هکتار خبر داد و گفت: در یک سال گذشته یک هزار و ۹۹۳ جلد سند مالکیت موقوفات استان به مساحت بیش از ۲۴ هزار هکتار اخذ شده است.

او از برگزاری ۱۲ کارگروه مشترک استانی با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سخن گفت و افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استان فارس به دلیل اخذ بیشترین تعداد اسناد مالکیت توانسته مقام نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: در حوزه تهیه دارو به نیازمندان از محل موقوفه حاج محمد نمازی مبلغ ۴۲ میلیارد و ۹۳۵ میلیون ریال به بیماران نیازمند کمک شده است.

موسوی از خرید تجهیزات تخصصی و درمانی بیمارستان موقوفه نمازی با هزینه ۲۲۴ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال خبر داد و بیان کرد: همچنین از محل موقوفه میرزا عنایت‌الله پوستچی مبلغ ۲۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید عینک به بیماران نیازمند اعطا شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود مبنی بر سرمایه‌گذاری و بهره‌وری اقتصادی، از اتمام فاز اول احداث بزرگترین پرورشگاه موقوفه در خاورمیانه (موقوفه حاج خلیل زالی) خاک‌برداری، دیوارگذاری و احداث ۱۱ بلوک اقامتی و آموزشی خبر داد و عنوان کرد: زیربنای این پرورشگاه ۴۸ هزار مترمربع با پذیرش ۶۰۰ مددجو است که تاکنون ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن تامین اعتبار شده است.

موسوی با بیان اینکه آرای له موقوفات ۹۹۶ رأی بوده است، گفت: ۶۰ جلسه تشکیل شورای حقوقی اداره کل فارس برگزار و بررسی یک‌هزار و ۲۰۰ پرونده با هدف کاهش یافتن پرونده‌های دعاوی انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: امسال در مزرعه موقوفه کرامت الله خان مشیری شهرستان کازرون ۱۲۰ هکتار گندم و صیفی‌جات بالغ بر ۳ هزار تن محصول کشاورزی تولید و برداشت شد.

او از احداث و بهره‌برداری مجموعه گردشگری ویژه بقعه متبرکه امامزاده سید محمود (ع) شهرستان فیروزآباد فارس خبر داد و تصریح کرد: همچنین کارگاه فرآوری و بسته‌بندی زیتون با سالن ۴۰۰ مترمربع و مجهز به دستگاه سورت زیتون با تولید ۱۲۰ تن راه‌اندازی شد.

موسوی به اجرای طرح شمیم حسینی و مساعدت به هیئت مذهبی، اماکن، مساجد و مواکب در ماه‌های محرم و صفر امسال با مبلغ ۵۸۱ میلیارد سخن گفت و افزود: در یک سال گذشته ۲۲ مورد وقف جدید با ارزش بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

او نیات وقف‌های جدید به ثبت رسیده را کمک به نیازمندان و مستمندان، تأمین هزینه‌های حوزه علمیه، اطعام و عزاداری، احداث و مرمت مساجد، کمک به بیماران سرطانی و امور آموزشی تحصیلی دانش آموزان و طلاب اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار