در راستای رفع موانع، مشکلات و گسترش صلح و سازش در پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف، نشست رئیس دادگستری دزفول با روسای مجتمع های شورای حل اختلاف این شهرستان برگزار شد.

مصطفی آباد در این نشست، ضمن تقدیر از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شهرستان دزفول در حل و فصل پرونده های ارجاعی و ترویج فرهنگ صلح و سازش، شورای حل اختلاف را یک نهاد مردمی و ارزشمند در تحقق منویات مقام معظم رهبری و سند تحول و تعالی قضایی برشمرد و گفت: از آنجایکه خوزستان مهد صلح و سازش هست و همواره مردم این استان در امر صلح و سازش و بخشش و گذشت بعنوان الگو در کشور شناخته شده اند، شورای حل اختلاف دزفول در این زمینه با توجه به اعتقادات و ارادت خاصی که مردم این شهرستان به ائمه اطهار دارند گام های اثر بخشی برداشته است.

وی افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران، مردم هستند و همین مردم به عنوان عالی ترین نماد حاکمیتی در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته اند و زمینه سازی برای نقش آفرینی مردم  از جمله رسالت های مهم حاکمیت است. 

رئیس دادگستری دزفول خاطر نشان کرد: حل و فصل اختلافات به وسیله معتمدین، ریش سفیدان و بزرگان هر قوم دارای قدمت و سابقه ای دیرینه می باشد و امروزه نیز توسل به نهادهای سازشی، از اهمیت خاصی برخودار است.

وی گفت: باید کیفیت رسیدگی ها در شورای حل اختلاف این شهرستان افزایش و همچنین صلح و سازش را  بین مردم نهادینه، ارزشمند و پایدار شود.

در ادامه غلامعلی جوهرقلی مسئول امور اداری شورای حل اختلاف دزفول گزارش عملکرد مجتمع ها ارائه داد و روسای مجتمع ها به بیان نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.