مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت؛ اضافه شدن روز سیستان و بلوچستان در تقویم نشان از اهتمام ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به این استان است.

 علی سرگزی در نخستین رویداد بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی که شب گذشته به مناسبت بزرگداشت هفته سیستان و بلوچستان در تالار وحدت تهران برگزار شد، بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر ثبت روز سیستان و بلوچستان، سالروز قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) و یاران وفادارشان و روز محصول خرما نیز به ضمیمه تقویم مشور افزوده شد که نشان دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی به این خطه پهناور است.

وی ضمن تقدیر از حصور مسئولان، نمایندگان مجلس، هنرمندان و فرهیختگان در این رویداد، افزود: آنچه که جهت ثبت در تقویم رسمی کشور به تصویب رسیده، نتیجه تلاش‌های مجاهدانه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان است که جای تقدیر دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان به واسطه تدبیر و پیگیری‌های مجدانه استاندار شاهد اتفاق‌های خوبی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... هستیم که حوزه فرهنگ و هنر نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی افزود: به زودی شاهد برگزاری هفته سیستان و بلوچستان به میزبانی مشهد و گلستان خواهیم بود که می‌تواند در معرفی آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ مردم این سرزمین کهن به کشور نقش بسزایی داشته باشد. 

گفتنی است؛ نخستین رویداد بلوچ ایرانی؛ ایرانی سیستانی با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مسئولان و نمایندگان مجلس و هنرمندان این استان و به همت موسسه فرهنگی هنری آیین فروهر به میزبانی تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ شعرخوانی بهمن محمدزاده، انور بیجارزهی، سلطانعلی جهانتیغ و حمید ملک زاده و اجرای موسیقی محلی سیستانی توسط گروه حبیب الله قادر آتشگر، موسیقی محلی بلوچی توسط گروه گل محمد بلوچی و موسیقی پاپ سیستانی توسط گروه محمد رضا میری از ویژه برنامه‌های این رویداد بود.

همچنین از استادان غلامرضا عمرانی، محمد جوادی خمک، محمدرضا طاهری و بهروز رستاخیز تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار