مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی دربی سرخپوشان برابر تیم استقلال توضیحاتی را بیان کرد.

پایان رافت مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت سرخپوشان قبل از دربی پایتخت اظهار کرد: امسال  در کل  فوتبال ما  به خصوص تیم‌های استقلال و پرسپولیس فراز و نشیب داشتند و این موضوع بابت استادیوم، جابه جایی، تغییرات مربیان و خیلی از مسائل دیگر بوده است. متاسفانه حاشیه‌های فوتبال  از جمله بحث VAR، زمین‌های نامناسب و استادیوم‌های آماده نشده  زیاد بوده و صدا‌ها را در آورده است.

او افزود: تیم پرسپولیس از روز اول تاکنون شرایط بهتری پیدا کرده است. این تیم در بازی اول برابر ذوب آهن به تساوی دست یافت که می‌گویند ورزشگاه اراک طلسم شده است. سرخپوشان در هفته دوم یک امتیاز ارزشمند برابر تراکتور در تبریز گرفتند و آنها برابر تیم‌های فولاد و آلومینیوم بازی قابل قبولی ارائه کردند و توانستند ۳ امتیاز این ۲ بازی را بگیرند و اکنون با ۸ امتیاز به مصاف  تیم استقلال می‌روند.

رافت تصریح کرد: تیم استقلال از همان روز اول جنگ و درگیری بین بازیکن، مربی و مدیریت داشته است و این تیم شرایط خوبی ندارد. البته من به هیچ عنوان از شرایط استقلال خوشحال نیستم به خاطر اینکه اگر استقلال و پرسپولیس قوی باشند لیگ ما  تا هفته‌های آخر قوی‌تر و جذاب‌تر برگزار می‌شود، اما متاسفانه وضعیت آبی پوشان خوب نیست و این موضوع نمی‌تواند به فوتبالمان کمک کند. بازیکنان استقلال از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی ندارند و مربیشان با مدیریت درگیر است.امیدوارم استقلالی‌ها هم سر‌‌وسامان بگیرند و این موضوع باعث شود که لیگمان پویا شود.

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: واقعا دربی یک بازی سنتی است و این ۲ تیم همیشه جلوی یکدیگر انگیزه فراوانی دارند و از مربی، بازیکن تا هوادار و کری که برای یکدیگر می‌خوانند. بازی  دربی را به خاطر نبود استادیوم خوب در تهران قرار است در اراک برگزار کنند. شاید مسئله‌ای وجود داشته باشد و استقلالی‌ها می‌دانند که پرسپولیس در اراک خوب بازی نمی‌کند و نتیجه نمی‌گیرد دربی را در آنجا انداختند. تیم پرسپولیس شرایط بهتری از لحاظ  بازیکن و مربی دارد و به وحدت تاکنیکی رسیدند و با آرامش بازی می‌کنند و این تیم دارد خوب بازی می‌کند و همه چیز سرجای خود است، اما برعکس استقلال به شرایط ایده آل خود نرسیده است و بهترین فرصت برای سرخپوشان است که هم طلسم  نبردن در ورزشگاه اراک را بشکند و هم بتواند رقیب سنتی خود را ببرد.

او ادامه داد:  به هر حال پرسپولیس باید این بازی را برنده شود و اگر این اتفاق رخ بدهد قطعا این تیم قهرمان نیم فصل می‌شود و نوید یک بازی خوب از پرسپولیس است و امیدوارم این تیم بتواند برنده شود. سرخپوشان نسبت به آبی پوشان  از همه لحاظ سرترو بهتر هستند و امیدوارم روز چهارشنبه نتیجه‌ای که در پایان به دست می‌آید ۲ بر صفر به نفع پرسپولیس باشد.

او درباره اینکه ارونوف به بازی دربی می‌رسد، گفت: بله، ارونوف به این بازی می‌رسد. او بازیکن جوانی هست و سنی ندارد و مصدومیتی نیست که ارونوف نتواند در دربی بازی کند. او از بازی با آلومینیوم بیرون آمد تا  برای بازی در دربی مشکلی نداشته باشد. به هر حال این بازیکن می‌دانست که پرسپولیس بدون او هم می‌تواند آلومینیوم را ببرد و یک مقدار پایش ضرب دیده بود و به بیرون آمد تا مصدومیتش تشدید نشود. در بازی با الاهلی هم خیلی بر روی ارونوف فشار آمد و در بازی با آلومینیوم  هم تحت فشار بود و زمین هم خوب نبود هر لحظه ممکن بود مصدومیتش بیشتر شود به خاطر همین تعویض شد.

رافت درباره اینکه ستاره دربی سرخابی‌ها چه بازیکنی می‌شود، گفت: امسال پرسپولیس نسبت به سال‌های گذشته تیم‌تر است از درون دروازه تا خط حمله مان همه ستاره هستند و در پرسپولیس بازی کردن کار هر کسی نیست و هر بازیکنی می‌آید خودش یک ستاره هست. به نظرم تیم بودن مهم هست که روز چهارشنبه استثنا هست به خاطر اینکه پرسپولیسی‌ها تیم خوبی دارند و در انتقال توپ خیلی بهتر از تیم رقیب عمل می‌کنند و یک در مقابل یک را خیلی بهتر از استقلالی‌ها انجام می‌دهند و در بحث موقعیت گلزنی، سرعت و در همه لحاظ بهتر از رقیب هستند.

رافت تصریح کرد:واستقلال در این چند هفته نشان داده که خیلی سردرگم است. متاسفانه تیمی با این کیفیت سردرگم هست  معلوم است که کارش ایراد دارد و آنها هنوز نتوانستند به شرایط خود برسند. تیم پرسپولیس از شرایط رقیبش باید استفاده کند و ۳ امتیاز بازی را بگیرد. تیم پرسپولیس اگر این ۳ امتیاز بازی را بگیرد قطعا قهرمان نیم فصل می‌شود. البته نیم فصل اول را می‌گویم، چون راه درازی تا نیم فصل دوم داریم، اما من قول می‌دهم پرسپولیس  نیم فصل اول قهرمان می‌شود.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطر نشان کرد: به نظرم برد در دربی دور از دسترس نیست و پرسپولیسی‌ها مسلط بر بازی هستند و مربی توانمندی دارند و افشین پیروانی و سید جلال حسینی مشاوران خوبی در کنار گاریدو هستند و قطعا به این مربی کمک می‌کنند و  پیروانی در حفظ آرامش در تیم پرسپولیس   نقش فوق العاده‌ای دارد و در این چند سال هم نشان داده که همیشه کارش را به نحو احسن انجام داده است. شاید پیروانی دیده نشود، چون همه سرمربی را می‌بینند، اما نقش مدیریت داخلی تیم خیلی مهم است تا تیم در آرامش بازی کند. من امیدوارم  چهارشنبه روز پرسپولیس باشد و قطعا این طور خواهد شد و پرسپولیس می‌تواند  بازی را ۲ بر صفر ببرد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار