مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای ۲۴۱ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی این استان خبر داد.

هاشم علایی گفت: کاشت نهال، درخت، درختچه و توسعه فضای سبز یکی از اقدامات مهم این شرکت در راستای صیانت از محیط زیست است تا ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید زمینه حفظ محیط زیست نیز فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: در کنار اقدامات توسعه‌ای، صاحبان صنایع نیز ملزم به ایجاد فضای سبز در محوطه واحد‌های تولیدی خود هستند که این موضوع در صدور مجوز احداث ساختمان و پروانه پایان کار آنها مدنظر قرار می‌گیرد.
او بر لزوم صرفه‌جویی مصرف آب در آبیاری فضای سبز تاکید کرد و گفت: کاشت درختان مقاوم و استفاده از آبیاری نوین قطره‌ای، از جمله اقدامات اساسی این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است.
علایی اظهارامیدواری کرد با همکاری مدیران واحد‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی، شاهد سرسبزی و طراوت هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی استان باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در این استان ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که در حال حاضر امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است، گفت: علاوه بر بسترسازی سرمایه‌گذاری در ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی، چهار ناحیه صنعتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم آماده‌سازی شده که با تکمیل آن شاهد رونق تولید و اشتغال در این نواحی خواهیم بود.
او با بیان اینکه توسعه و تملک شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در دستور کار قرار دارد، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، با اجرای طرح‌های عمرانی متعدد و تملک اراضی مورد نیاز، تلاش کرده تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند.
علایی گفت: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده که ۷۰۰ واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ هزار نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.