سرپرست میراث فرهنگی وگردشگری گرمسار با اشاره به جاذبه‌های مهم این شهرستان شامل ۱۰۵ اثر ثبت‌شده در فهرست میراث ملی، گفت: رونق صنعت گردشگری نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

خاکسار ، با اشاره به ۱۰۵ اثر ثبتی در فهرست آثار میراث ملموس و ناملموس شهرستان گرمسار گفت: یکی از این آثار کاروانسرای شاه عباسی قصر بهرام واقع در رشته کوه «سیاه کوه» محسوب می‌شود که در فهرست آثار جهانی ثبت است.

وی افزود: ۲ منطقه نمونه گردشگری «بنه‌کوه» و «بهورد» در شهرستان گرمسار وجود دارد که در زمره مناطق حفاظت شده استان سمنان، با گونه های جانوری و گیاهی خاص قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن بنه‌کوه از جاذبه‌های گردشگری است که به عنوان ایستگاه مادر در راه‌آهن کشور ثبت شد، گفت: این شهرستان دارای ۱۵ واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل سنتی، اقامتگاه سنتی و بومگردی، مجتمع بین راهی و سفره‌خانه سنتی است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمسار با اشاره به آمار اسکان و اقامت زائران در دهه آخر ماه صفر در اماکن اقامتی این شهرستان، بیان کرد: اقامت در تاسیسات گردشگری هزار و ۱۲۰ نفر، اسکان در مدارس ویژه کارکنان آموزش و پرورش یک‌هزار و ۶۱۹ نفر و اقامت در بوستان ها و کمپ‌های گردشگری ۶ هزار و ۵۵۰ نفر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.