طرح دریا بست در آبهای هرمزگان آغاز شد و تا نهم مهرماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان  گفت: در مدت اجرای طرح دریابست با هدف حفظ ذخایر آبزیان صید همه آبزیان ممنوع است.

بارانی افزود: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناور‌های صیادی امکان تخلف شناور‌های صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد .

وی با اشاره به همکاری استانداری، نیرو‌های نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه نهاد‌های مرتبط در اجرای این طرح، گفت: در مدت اجرای آن در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی با متخلفان برخورد می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح، ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مسعود بارانی  گفت: جامعه صیادی استان همواره از اجرای این طرح استقبال کرده واجرای موفق آن در سال‌های اخیر با مشارکت جامعه صیادی همراه بوده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان و مزایای اجرای این طرح برای صید و صیادی پایدار پیرو ابلاغ سازمان شیلات ایران، کمیته مدیریت صید استان تصمیم به اجرای مستمر آن گرفته است.

هرمزگان با صید سالانه بیش از ۳۶۰ هزار تن انواع آبزی رتبه نخست صید کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
حالا شما مطمئن هستید که برای پوشش کشتیهای چینی این طرح اجرا نمیشه ؟

فیلم های صیدکشتی های بزرگ چینی پخش شده.
دیگه حناتون برامون رنگی نداره