رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که این کشور بر سر مسائل بسیاری از جمله امنیت ملی خود، با دولت آمریکا اختلاف دارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که بین این کشور و دولت آمریکا در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی ترکیه اختلافاتی وجود دارد.

براساس گزارش آرتی، خبرگزاری رسمی ترکیه به نقل از اردوغان که این روز‌ها برای شرکت در فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، گفت: ما هنوز با دولت آمریکا در مورد برخی مسائل مربوط به امنیت ملی خود اختلاف نظر داریم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: صرف نظر از اینکه پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا چه کسی رئیس جمهور این کشور می‌شود، نگاه آنکارا به آمریکا و گفتگو‌های سطح بالا در روابط تغییر نخواهد کرد.

آناتولی گزارش داد که با وجود روابط قوی بین دو کشور و حضور مشترک آنها در ناتو، اختلافات زیادی وجود دارد که از جنگ غزه تا حمایت آمریکا از جدایی‌طلبان و تروریست‌ها در سوریه و عراق را شامل می‌شود که خشم ترکیه را برانگیخته است.

علاوه بر موارد بالا، همچنین خرید موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه با مخالفت شدید واشنگتن مواجه شد. امتناع ترکیه از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه نیز خشم آمریکا و غرب را برانگیخته است. از سویی دیگر موضع ترکیه در قبال درگیری در قفقاز جنوبی نیز اختلافات بسیاری را با آمریکا باعث شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار