استاندار البرز گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول یک سال گذشته در بین ۹استان هدف طرح جمع آوری اتباع رتبه نخست را بدست آورده ایم.

عبداللهی با اشاره به ایجاد مرکز جمع آوری و طرد اتباع بیگانه در سال گذشته بیان کرد: با تشکیل این مرکز کمپ جمع آوری اتباع در استان ایجاد شده و در نیمه دوم سال گذشته بیش از ۴۹ هزار نفر اتباع جمع آوری شده است که بیش از ۱۶ هزار نفر آنها مدارک قانونی برای حضور در ایران داشته اند که ترخیص شده اند و بیش از ۳۳ هزار نفر اتباع غیرمجاز هم طرد شده اند.

استاندار البرز گفت: در شش ماه نخست امسال هم بیش از ۳۸ هزار اتباع خارجی جمع آوری شده اند که بیش از ۲۶ هزار نفر از آنها که به صورت غیرقانونی در کشورمان ساکن بودند طرد شده اند. خوشبختانه با مجموعه تلاش‌های گذشته در طول یک سال گذشته در بین ۹استان هدف طرح جمع آوری اتباع رتبه نخست را بدست آورده ایم.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه مقابله با اتباع غیرمجاز امروز اتباع جدید غیرمجاز استان البرز را برای سکونت انتخاب نمیکنند و بناست برای ساماندهی سایر اتباع خارجی هم برنامه‌های مد نظر قرارگاه اتباع خارجی اجرا شود.

او با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با اتباع غیرمجاز اگرچه تلاش‌های خوبی صورت گرفته، اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم گفت: باید موارد مختلفی، چون اجاره خانه برای اتباع و شغل آنها ساماندهی شود و برای همین موضوع گشت‌های مشترک با اداره کار و پلیس اماکن مد نظر قرار گرفته است.

او تاکید کرد: متاسفانه در برخی مشاغل خدماتی استان نظیر دامداری ها، کارواش‌ها  شاهد حضور اتباع خارجی هستیم و باید با همکاری دستگاه‌های مختلف و شهروندان استان ضمن ساماندهی این افراد به سمت افزایش حضور کارگر ایرانی در این مراکز برویم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.