دادستان کرمان خبر داد: از ابتدای سال جاری تا کنون وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش پیدا کرده است. .

دادستان کرمان صبح امروز در نشست مشترک دادستانی با فرماندهی انتظامی و رؤسای کلانتری‌های شهر کرمان که با هدف هم‌افزایی و بررسی راهکار‌های افزایش تعامل میان مراجع قضایی و انتظامی و آموزش ضابطین و همچنین افزایش امنیت وکنترل و رصد بیشتر جرائم در مرکز استان برگزار گردید بیان کرد: ارتباط بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، موجب تقویت امنیت در جامعه است که خوشبختانه ارتباط و همدلی خوبی بین این دو مجموعه در استان وجود دارد و ان شاء الله استمرار هماهنگی‌های موجود، موجب ثبات امنیت پایدار در سطح استان خواهد بود.

مهدی بخشی انعکاس سریع رسانه‌ای در خصوص کنترل جرائم و عملکرد مسئولین قضایی و انتظامی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این مهم می‌تواند به مردم اطلاع و اطمینان دهد که مسائل مهم در حال رصد و پیگیری هستند و جای نگرانی ندارد. 

وی با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضا و نیروی انتظامی دائر بر تامین امنیت و تشدید مبارزه با خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان موادمخدر در شهر کرمان اظهار داشت: لازم است نیروی انتظامی بر روی این موضوع متمرکز شود و اجرای دستورات صادره از سوی دادستانی در خصوص پاکسازی میادین و چهار‌راه‌های اصلی شهر و اطراف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از معتادین متجاهر را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

این مقام عالی قضائی در استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون رشد وقوع سرقت ۱۷ درصد کنترل و کاهش داشته است، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون سرقت منزل ۲۳ درصد، سرقت موتورسیکلت ۳۵ درصد و در بحث قطعات و محتویات داخل خودرو نیز ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

بخشی با بیان اینکه در بحث وقوع قتل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد آمار کاهش پیدا کرده اظهارداشت: در پرونده‌های نزاع فردی نیز ۱۹ درصد و نزاع دسته جمعی ۲ درصد کاهش داریم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن مفید خواندن تشکیل جلسات مشترک به منظور بررسی مشکلات موجود اعلام داشت: به منظور طرح معضلات موجود و همچنین اتخاذ تدابیر لازم پیرامون رفع این معضلات و نزدیک کردن رویه‌های قضایی و انتظامی در مبارزه با جرائم، برگزاری جلسات مشترک تداوم می‌یابد و می‌طلبد که همه‌ی ما برای احقاق حقوق شهروندان و ایجاد امنیت فردی و اجتماعی به صورت جهادی عمل نمائیم.

مدعی العموم در استان کرمان حضور به موقع و سریع پلیس در محل جرم را از جمله اقدامات موثر و بازدارنده دانست که می‌تواند به آرامش اجتماعی کمک کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار