مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پایان طرح امدادونجات ساحلی در استان خبر داد.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل این استان، نجاتگران این جمعیت موفق شدند ضمن نجات ۷۵۷ نفر از خطر مرگ در دریا به بیش از ۱۱ هزار نفر خدمات امدادی ارائه دهند.

او با بیان اینکه امسال نیز در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در نوار ساحلی استان مستقر شدند، افزود: در راستای اجرای این طرح ۳ پایگاه دریایی، ۶ دستگاه چادر سلامت، ۷۱ پست سیار ساحلی با گشت زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال احمراستان و ۱۳۳۴ ناجی غریق مشارکت دارند.

فخاری گفت: ۳۸ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه موتور لانس، ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت تنها بخشی از تدارک سنگین هلال احمر مازندران برای اجرای طرح مذکوربوده است.

فخاری با تاکید بر اینکه تابستان امسال تمامی‌توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران بر محور پیشگیری و کاهش غریق در ساحل متمرکز شد، افزود: ارائه خدمات حضوری نظیر پانسمان و آتل بندی، تست فشارخون و قند خون به ۱۱۳۴۳ نفر و انتقال ۹۳ مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات امدادی، پیش بیمارستانی و اورژانسی ارائه شده به گردشگران ساحلی بوده است.

او با اعلام اینکه ۹۶ درصد نجات یافتگان غیربومی و ۴ درصد بومی‌بوده اند، گفت:شهرستان بابلسر با ۴۳۶ نفر، ساری با ۹۰ نفر و عباس آباد با ۶۴ نفر نجات یافته بیشترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده اند.

فخاری گفت: در زمینه مصدومان انتقالی نیز بابلسر با ۳۷ نفر، عباس آباد با ۲۴ نفر و محمودآباد با ۱۵ نفر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

او در زمینه ترکیب نجات یافتگان نیز افزود: ۳۸ درصد نجات یافتگان از استان خراسان رضوی، ۲۳ درصد از از استان تهران، ۵ درصد از استان گلستان و ۳ درصد نیز اتباع خارجی عراق و افغانستان بوده اند.

طرح امداونجات ساحلی استان مازندران با هدف کاهش غریق و پیشگیری از تلفات و مصدومان دریا از اول خرداد ۱۴۰۳ آغاز و در پایان شهریور به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.