وزرای خارجه مصر و لبنان در دیداری تاکید کردند که حملات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی و لبنان محکوم و نیازمند قطعنامه شورای امنیت است.

بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر و عبدالله بو حبیب همتای لبنانی او امروز دوشنبه بر اهمیت صدور قطعنامه الزام آور علیه اسرائیل برای توقف تجاوزات خود به سرزمین‌های فلسطین و لبنان تاکید کردند.

براساس گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو وزیر در دیدار خود در حاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل درباره تحولات خطرناک منطقه خاورمیانه به ویژه با توجه به تجاوزات مداوم اسرائیل به خاک لبنان و ادامه جنگی که اسرائیل در نوار غزه به راه انداخته است، گفتگو کردند.

دو وزیر تجاوز به خاک لبنان را محکوم کردند و خواستار احترام به حاکمیت و تمامیت لبنان شدند.  آنها همچنین بر لزوم توقف تجاوزات مداوم اسرائیل و ایفای نقش کشور‌های فعال در این زمینه برای جلوگیری از گسترش رویارویی‌ها و تبدیل شدن به یک درگیری منطقه‌ای گسترده توافق کردند.

آنها بر اهمیت حرکت جامعه بین‌الملل و سازمان ملل برای اجرای تصمیمات مجمع عمومی و شورای امنیت و صدور قطعنامه الزام‌آور آن درباره اسرائیل برای توقف فوری تجاوزات خود به سرزمین‌های فلسطینی و لبنانی تاکید کردند.  

شایان ذکر است که اسرائیل در تحقیر جامعه بین المللی به جنگ ادامه می‌دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می‌گیرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار