کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای زنجان در روزهای پایانی هفته چهار تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: در برخی مناطق استان شدت وزش باد به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید و فردا سه شنبه نیز وزش باد را شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: روزهای پایانی هفته جاری شرایط جوی در استان پایدار و پدیده غالب وزش باد خواهد بود.

وی گفت:‌ امروز و فردا شاهد افزایش نسبی دما در اغلب نقاط استان خواهیم بود و آخر هفته با کاهش دما، هوای خنکی در استان حاکم می شود و در ساعات شب تا صبح هوا نسبتا سرد خواهد بود.

سلطانی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته خیرآباد با دمای هشت درجه سانتیگراد کمترین و حلب با ۳۳ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

وی افزود: دمای هوای زنجان هم اکنون ۲۱ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۲۹ درجه، ابهر و خرمدره ۱۲ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۱۸ و ۳۰ درجه، قیدار ۱۶ و ۲۴ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.