کارشناس بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند که جنگ فرسایشی شده و سعی دارد با تکنولوژی که آمریکا در اختیارش قرار داده است، دست به ترور بزند.

علیرضا تقوی‌نیا کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به انفجار پیجر‌ها در لبنان بیان کرد: از لحاظ نظامی حقیقتاً این رجز خوانی هم نیست اسرائیل شکست خورده و به اهداف خود نرسیده است و مرتباً درحال تلفات دادن است. اسرائیل در لبنان نتوانسته دستاورد قابل توجهی داشته باشد و همچنان حزب الله از لحاظ نظامی در حال ضربه زدن به اسرائیل است.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی وقتی می‌بیند که  جنگ فرسایشی شده و نمی‌تواند از لحاظ نظامی یک برتری نسبی پیدا بکند طبعا سعی می‌کند که از طریق نقاط قوتی که دارد مثل قدرت تکنولوژی که آمریکا در اختیارش قرار داده است،  دست به ترور بزند.

وی ادامه داد: این اقدامات تروریستی اگرچه شکست‌های نظامی را پوشش نمی‌دهد، اما به هر حال ضرباتی را به مخالفان اسرائیل وارد می‌کند و سعی می‌کنند که هزینه جنگ با اسرائیل را بالا ببرند در نتیجه من معتقد هستم که اسرائیل قصد داشت از این طریق هم به حزب الله  و هم به جامعه داخلی لبنان ضربه وارد کند و آنها را یعنی مردم عادی و سایر طوایف لبنانی رو مجبور کند که به حزب الله فشار بیاورند و آن را متوقف کنند تا جنگ با اسرائیل تمام بشود.

وی افزود: با این حال بعید است که حزب الله کوتاه بیاید همین الان هم اخباری که به گوش ما می‌رسد مبنی بر این است که احتمال وقوع یک جنگ بزرگ وجود دارد؛ عملیات تروریستی اخیر یک پیش زمینه‌ای بود برای اینکه اسرائیل به لبنان حمله کند.

 تقوی نیا افزود: متاسفانه کشور‌های غربی که نظم فعلی دنیا را تدوین کردند حامی رژیم صهیونیستی هستند و از اقدامات جنایتکارانه این رژیم نه تنها حمایت می‌کنند بلکه به آن کمک هم می‌کنند. مطمئنا اقدام اخیر رژیم صهیونیستی بدون کمک تکنولوژی آمریکا میسر نمی‌شد در نتیجه ما خیلی نباید منتظر اقدامات آنها باشیم یعنی ما باید به اصل خودیاری برسیم و خودمان و متحدانمان سعی کنیم در برابر این رژیم واکنش نشان دهیم و باید از لحاظ نظامی و از لحاظ قدرت تکنولوژی و قدرت اقتصادی خود را قوی کنیم و منتظر این نهاد‌های حقوق بشری نباشیم، چون نهاد‌های حقوق بشری اثبات کردند که کاری از دست شان برنمی‌آید.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا بیان کرد: واقعیت این است که ما در عرصه نظامی قویتر هستیم، شاهد بودید که یک موشک هایپرسونیک یمنی‌ها چه بر سر رژیم صهیونیستی آورد؛ بنابراین باید از طریق متحدان خود و سلاح‌هایی که به آنها می‌دهیم حداکثر ضربه را به رژیم صهیونیستی وارد کنیم من معتقدم به طور جدی باید مراکز حیاتی و مراکزی که با معیشت صهیونیست‌ها زندگی ساکنان شهروندان اشغالگر مرتبط است هدف نیرو‌های مقاومت قرار بگیرد؛ برای مثال نیروگاه‌های برق رژیم صهیونیستی، ذخایر سوختی و آب شیرین کن‌ها از این دست است؛ چون خط قرمز اسرائیل شهروندانش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار