مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هنوز مواردی از صید پشه آئدس و ابتلا به تب دنگی در کرمان گزارش نشده است.

 سعید صحبتی در ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری‌های منتقله از پشه آئدس به آمار مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت استناد کرد و گفت: کل موارد ابتلای به بیماری تب دنگی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۱۸۹ مورد بوده است که از این تعداد موارد، ۴۴ مورد آن مربوط به انتقال محلی بوده و بقیه موارد از کشور‌های همسایه بوده است.

 وی افزود: در حال حاضر در ۹ استان کشور پشه آئدس صید شده و ۴۰ شهر کشور آلوده به این پشه هستند.

 مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان گزارشی از صید پشه آئدس و همچنین ابتلا به تب دنگی نشده است.

 وی با بیان اینکه بهترین دما برای رشد پشه ۲۰ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است، اظهار داشت: شرایط دما و آب و هوایی مهر و آبان ماه برای رشد پشه مناسب‌تر است و احتمال افزایش رشد این پشه در این ماه‌ها وجود دارد.

 وی در زمینه آموزش اقشار مختلف جامعه در زمینه بیماری تب دنگی و پشه آئدس، اظهار داشت: آموزش‌های داخلی در سطح دانشگاه و کارکنان و پرسنل و کادر درمان انجام شده و در حال حاضر اطلاع رسانی و آموزش به سمت ادارات کل و نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی رفته است.

 صحبتی بیان کرد: با توجه به برقراری پرواز  کرمان – دبی، تیم‌های مراقبت بیماریابی در فرودگاه حضور دارند و همچنین پیامک‌های آموزشی و آگاهی رسانی برای مسافران این پرواز ارسال می‌شود.

برچسب ها: تب دنگی ، ابتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار