جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی، حادثه اندوه بار جان‌باختن گروهی از کارگران در معدن زغال سنگ طبس را تسلیت گفت.

در پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:‌حادثه تلخ و جانکاه جانباختن جمعی از کارگران معدن در طبس، موجب تألم و تاثر بسیار گردید. این ضایعه مصیبت بار را به خانواده‌های جان‌باختگان و مردم شریف طبس تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند منان برای آن مرحومین رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت داریم.

پیام حاکیست: قشر کارگر از جمله اقشار بسیار زحمتکش و موثر در امر تولید و اقتصاد کشور هستند و این عزیزان در راه اعتلای کشور همیشه با جان نثاری و افتخار حضور داشته‌اند، امید است پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولین در رسیدگی به وضعیت این سربازان جهاد اقتصادی و سازندگی مرهمی بر آلام آنان باشد.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن توصیه مؤکّد بر اهتمام ویژه نهاد‌های امدادی و مسئولین در رسیدگی به وضعیت مصدومان و خانواده هایشان، از تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته قدردانی می‌کند و بر استمرار خدمت رسانی و پیگیری دقیق حادثه تاکید دارد.

حادثه انفجار ۲ معدن شرکت معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شامگاه شنبه ۳۱ شهریور رخ داد و تصاعد آنی گاز متان سبب شد ۶۹ کارگر در این معادن محبوس شوند.

با آغاز عملیات امدادی توسط تیم‌های تخصصی HSE معدن، در وهله نخست تعداد ۱۳ کارگر که جان خود را از دست داده بودند به بیرون منتقل شدند و با ادامه عملیات، این تعداد به ۳۰ فوتی و ۱۷ مصدوم در بلوک نخست رسید.

عملیات امدادی بلوک دوم نیز عصر روز گذشته در دستور کار قرار گرفت و مرحله به مرحله با تخلیه گاز پیش رفت و تا پایان شب تعداد فوتی‌های معادن با اعلام رسمی پزشکی قانونی به ۳۱ نفر رسید.

با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، عملیات امدادی همچنان در حال انجام است و تاکنون پیکر ۳۸ کارگر از داخل تونل‌ها خارج و ۱۴ نفر همچنان محبوس هستند.

بنا بر اعلام تیم تخصصی امدادی، از ورودی تونل معدن بلوک C تا محل حبس معدنچیان هزار متر فاصله است که تا شب گذشته تیم‌ها به ۴۰۰ متری کارگران رسیده بودند و بامداد امروز پیکر بی جان چهار کارگر از این معدن به بیرون منتقل شد.

شرکت معدنجو طبس با دارا بودن یک‌هزار و ۷۰۰ کارگر، ۲۷ سال سابقه فعالیت دارد و قبل از این هیچ حادثه‌ای که منجر به فوت کارگران شود در این معادن رخ نداده‌است.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار