عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایمنی سازی و مکانیزاسیون معادن زغال سنگ باید عدد فروش زغال سنگ در کشور بالاتر رود.

 خضریان عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در محل حادثه معدن جوی طبس گفت: به علت این که عدد فروش زغال سنگ در داخل کشور پایین‌تر از نرخ واردات آن است بنابراین معادن زغال سنگ کشور سودآوری مناسبی برای پرداخت هزینه‌های خود ندارند و این امر سبب می‌شود برای ایمن سازی معادن سودی باقی نماند.

او افزود: اگر طرز کار در معادن اصلاح شود و از روش‌های مکانیزاسیون استفاده شود به طور حتم، هم میزان برداشت زغال سنگ، هم سوددهی استخراج و همچنین ایمنی کارگران بالا می‌رود.

خضریان بیان کرد: با توجه به اینکه تنها در همین محدوده طبس در مجموع در شیفت‌های کاری حدود ۱۰ هزار کارگر زیر زمین کار می‌کنند بنابراین ضروریست ایمنی جان این افراد با تغییر نحوه سنتی استخراج زغال سنگ به روش مکانیزاسیون حفظ شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که عدد فروش زغال سنگ به صنایع داخلی مانند ذوب آهن افزایش یابد می‌توان از محل این افزایشِ عدد فروش، دستگاه‌های مکانیزاسیون برای معادن خریداری کرد و ایمنی کار کارگران را بالا برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار