مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آغاز واردات و ترانزیت خودرو از بندر سیریک، به عنوان یکی از بنادر اصلی این استان در حوزه شرق خبر داد.

 حمیدرضا محمد حسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : با توجه به تاکید‌های مکرر مقام معظم رهبری نسبت به توسعه منطقه مکران، زیرساخت لازم برای این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق هرمزگان یاد کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و نخستین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: این رویه با توجه به درخواست‌های مکرر شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های واردکننده خودرو ایجاد شده که بدین ترتیب می‌توان از ظرفیت ایجاد شده در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بهره‌برداری کرد.

محمدحسینی تختی افزایش ترانزیت کالا از بندر سیریک را یک هدف مهم برای این مدیریت دانست و افزود: این محموله شامل ۴۵ دستگاه خودرو بوده که توسط یک فروند شناور وارد بندر سیریک می‌شود.

آغاز واردات خودرو از بندر سیریک؛ از فردا/توسعه بنادر اسم رمز رونق مکران

 وی گفت: مبدا این محموله خودرو یکی از بنادر کشور امارات بوده و فردا وارد بندر سیریک می‌شود که با ایجاد رویه لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

 مدیر بنادر شرق هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های مهم بندر سیریک و زیرساخت‌های ایجاد شده در این بندر، افزود: این بندر با قرارگیری در موقعیت ویژه و فاصله کوتاه به بنادر کشور‌های عمان و امارات، برخورداری از دو رمپ فلزی، یک اسکله ۱۰۴ متری تخلیه و بارگیری و همچنین سه رمپ خدماتی، ظرفیت قابل توجهی در پذیرش کالا‌های وارداتی و همچنین صادرات به این کشور را دارد.

گفتنی است؛ «بندر سیریک با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی، دارای چهار متر عمق آبخور، ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه است که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد»

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.