رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۲۶ هزار بازرسی بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شد که ۳۰ واحد متخلف بهداشتی پلمب شدند.

محمد شاه ویسی بیان کرد: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران ها، سوپرمارکت ها، نانوایی، کافه، انبار مواد غذایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و همچنین مراکز درمانی، ماهانه توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر از نظر رعایت موازین بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: طی ۶ ماه اخیر ۳۰ واحد متخلف بهداشتی پلمب و ۷۰ مورد به جهت نادیده گرفتن تذکر‌های بازرسین بهداشتی و شکایات به مراجع قانونی معرفی شده است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج همچنین از ۶ هزار و ۳۴۲ بازرسی از کارگاه ها، کارخانجات و ادارات طی شش ماه اخیر در سنندج خبرداد و گفت: این بازرسی‌ها در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به لحاظ ایمنی کارگران و کارمندان توسط کارشناسان حاذق این مرکز به انجام رسیده است.

شاه ویسی با اشاره به اینکه در این حوزه هیچ پلمبی گزارش نشده است گفت: در این ۶ ماه اخیر تنها سه مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد:اولویت‌های بازرسان بهداشت در این بازدیدها، جلوگیری از هرگونه مسمومیت و طغیان بیماری است که با رعایت نکات بهداشتی و نگهداری و طبخ و توزیع صحیح مواد غذایی حاصل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنندج اظهار کرد:  همشهریان میتوانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، از طریق ارتباط با سامانه ۱۹۰ درخواست‌ها و شکایت خود را در کمترین زمان ممکن به ما اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.