مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از استفاده روزانه ۵۰ هزار دانش آموز و شهروند از اتوبوس رایگان خبر داد.

سید محمد مهدی تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین از استفاده روزانه ۵۰ هزار دانش آموز و شهروند از اتوبوس رایگان خبر داد و گفت: ۱۴۳ میلیون تومان برای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان و ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش ترافیک هزینه شده است.

وی افزود: خدمات اتوبوس‌های درون‌شهری در روز‌های یکم تا چهارم مهرماه برای ۲۰۰ هزار شهروند رایگان است.

این مسئول عنوان کرد: این طرح در راستای کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا و تسهیل دسترسی دانشجویان و دانش‌آموزان به مراکز آموزشی در روز‌های ابتدایی مهرماه اجرا می‌شود.

وی گفت: سازمان اتوبوسرانی قزوین در ۲۳ مسیر 
۹ مسیر ملکی و ۱۴ مسیر در بخش خصوصی با ۱۴۰ دستگاه اتوبوس فعال  با ۲۷۰ راننده خدمات رسانی می‌کند.

تقوی بیان کرد: مسیر‌های پر تردد مسیر‌های ۲۳ نادری به پونک و ایرانگاز مسیر شماره ۷ از مبدا نادری به نوروزیان و کوثر بیشترین تعداد مسافر نسبت به سایر خطوط به خود اختصاص داده است.

این مسئول با بیان اینکه، یک میلیون و ۳۹۶ هزار تعداد سفر روزانه در شهر صورت می‌گیرد که سهم سفر اتوبوسرانی در ساعات اوج ۱۹.۲ درصد می‌باشد.

تقوی عنوان کرد: سرویس دهی این ناوگان به کانون معلولین و سازمان توسعه خدمات اجتماعی شهردادی قروین در دو شیفت کاری به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: اتوبوس‌های مستقر در پایانه شهید بهشتی (پارک سوار) مسافرین شهر‌های بیدستان، محمدیه، الوند، مهرگان، باغ نشاط و مسیر ۱۴ ایرانگاز به مقاصد خود در شهر می‌رسانند.

تقوی گفت: اجرای این طرح توانسته باشد راهکاری برای کاهش ترافیک در مهر ماه و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی شود.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: بازرسین ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قروین به همراه خودرو‌های گشت در دو شیفت کاری برای انضباط بخشی و روان سازی ترافیک در ایستگاه‌های اتوبوس و سطح شهر حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.