۲۴ هکتار از مراتع استان در ۵ فقره حریق در دو روزگذشته در آتش سوخت.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع حریق در ۱۱هکتار از مراتع روستای سینگرد و ۲ هکتار از اراضی دهق و درختک شهرستان فریدن، یک هکتار از مراتع روستای قره بلطاق شهرستان بویین میاندشت در یک مهر، ۱۰ هکتار از مراتع منطقه اصفهانک شهرستان چادگان در ۳۱ شهریور که با تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم‌های محلی روستا‌ها و این آتش سوزی‌ها مهار شد.


منصور شیشه فروش افزود: علت این حوادث بی احتیاطی و عوامل انسانی گزارش شده که بعلت وزش تندباد‌های فصلی حریق گسترش یافت.


وی گفت: از ابتدای سال تا کنون با وقوع۶۷ مورد حریق در عرصه‌های مرتعی به میزان ۲۱۱هکتار از مراتع جنوب و غرب استان طعمه حریق شد که علت ۹۸درصد از وقایع فوق عوامل انسانی ارزیابی شده است.


شیشه فروش افزود: با توجه پیش بینی بعمل امده مبنی بر وقوع تندباد‌های فصلی. خشکی علفزار‌ها و کاهش بارش‌ها و استمرار دمای ۱ تا ۲ درجع بالاتر از نرمال در پاییز سال جاری و بمنظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطا‌های انسانی تاکید می‌شود.


وی گفت: گردشگران مسافران. کشاورزان. مرتع داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی از روشن نمودن اتش درمراتع. مزارع. حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی. رها نمودن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های اب معدنی کنسرو و... در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری نمایند همچنین کشاورزان و باغداران از اتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه اتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریعا به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگا‌های امدادی و مسولین محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگبری از گسترش حریق جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار