مهم‌ترین حوادث دوم مهرماه ۱۴۰۳ فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق تک رو و کشف ۲۱ فقره سرقت منزل

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق سابقه‌دار و کشف ۲۱ فقره سرقت منزل در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در حوزه کلانتری ۲۷ گلستان خصوصاً شهرک قصرقمشه، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارق از طریق پشت بام وارد منازل شده و با تخریب قفل اقدام به سرقت لوازم خرد می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: با توجه به مصوبات قرارگاه سرقت، کلیه پرونده‌ها تجمیع و صحنه‌های سرقت توسط کارشناسان بازدید و با توجه به اطلاعات و تحقیقات محلی سارق شناسایی و با استعلام از بانک‌های اطلاعاتی مشخص گردید وی به جرم سرقت درون خودرو در زندان تحمل حبس می‌کند.

سرهنگ حبیبی ادامه داد: متهم از زندان تحویل و به پلیس آگاهی انتقال و در تحقیقات علمی و پلیسی و پس از مواجهه با دلایل و مدارک، به ۲۱ فقره سرقت منزل اعتراف کرد. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه با راهنمایی متهم کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و در بازرسی از منزل وی مقادیری اموال مسروقه نیز کشف شد، به شهروندان توصیه کرد قبل از ترک منزل از قفل بودن تمامی ورودی‌های خانه اطمینان حاصل کنند. 

۲ کشته و ۳ مجروح در برخورد پراید با پژو

رئیس پلیس‌راه شمال استان از برخورد سواری پراید با پژو خبر داد و گفت: بر اثر این سانحه، ۲ نفر کشته و ۳ سرنشین نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "کوار-فیروزآباد"، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی اولیه مشخص شد خودرو پژو به علت انحراف به چپ با سواری پراید با ۴ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان اظهار داشت: در اثر این سانحه، راننده و یکی از سرنشینان پراید به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۳ نفر دیگر از سرنشینان نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

واژگونی وانت پیکان با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان از واژگونی وانت پیکان و کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۳ تن دیگر خبر داد.

سرهنگ مهران احمدی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی "قیروکارزین-هنگام" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد وانت پیکان حامل ۴ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه راننده فوت و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان علت این تصادف تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقررارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

دستبند پلیس بر دستان سارق حرفه‌ای 

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۱۶ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مشاعات ساختمانی در یکی از محلات شهر، ماموران کلانتری ۱۲ معلم شناسایی و دستگیری سارق را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: در بررسی تخصصی یکی از صحنه‌های وقوع جرم، ماموران پلیس موفق به شناسایی متهم که حرفه‌ای بوده و سوابق متعدد در کارنامه کیفری خود دارد، شدند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی موفق شدند متهم را دستگیر کنند، افزود: سارق در تحقیقات پلیس به ۱۶ فقره سرقت درون خودرو و مشاعات ساختمانی و فروش اموال مسروقه به مالخری سیار اقرار کرد.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه دستگیری مالخر در دستور کار پلیس قرار دارد، خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارق به ۱۴ فقره سرقت اعتراف کرد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق و اعتراف وی به ۱۴ فقره سرقت کنتور آب و دینام کولر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع تماس تلفنی یک شهروند به پلیس ۱۱۰ مبنی بر حضور سارق حین سرقت در حیاط منزلش، بلافاصله واحد گشت تجسس کلانتری ۱۱ روزبه این فرماندهی به محل اعزام شد.

او افزود: مأموران با حضور به موقع سارق را در محل دستگیر و جهت بازجویی وی را به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه سارق در تحقیقات اولیه به ۱۴ فقره سرقت کنتور آب و دینام کولر اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

رئیس پلیس شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه همدست سارق نیز شناسایی و تلاش در جهت دستگیری وی ادامه دارد، از شهروندان درخواست کرد ضمن توجه به هشدار‌های انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف گازوئیل فاقد مجوز در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: مأموران این فرماندهی، ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشف کردند. 

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران پلیس آگاهی نی‌ریز حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این کامیون، ۲۲ هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز خاطر نشان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی ۶ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان "کوه‌چنار" با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی قضایی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۴ نفر قاچاقچی به همراه ۱۳۱ نفرخرده فروش و معتاد متجاهر نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند، گفت: دستگیری قاتل و کشف قتل، دستگیری ۶۴ نفر سارق و کشف ۲۴۹ فقره انواع سرقت‌ها، دستگیری ۲۸۱ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۳۱۲ وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است، از مردم درخواست کرد با پلیس همکاری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهد.

کشف خودرو سرقتی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک سواری هاچ‌بک دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی طسوج حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو هاچ‌بک که کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

خودرو مسروقه روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف سواری پراید مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم رحمت‌اله ارجمندی در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان زرین دشت حین گشت‌زنی هدفمند به یک سواری پراید بلاصاحب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به یگان انتظامی دلالت دادند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان لارستان دارد، گفت: خودرو پس از سیر مراحل قانونی تحویل مالباخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار