مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم از تملک خانه تاریخی توکلی و احیای آن به عنوان یک موزه آیینی خبر داد.

علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم  با بیان اینکه طرح‌های در دست بررسی و اقدام اطراف حرم مطهر و همچنین قبرستان نو در حوزه بلافصل حرم تعریف می‌شوند، اظهار کرد: میدان مطهری در یک لایه عقب‌تر کارهایش انجام شده و شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است که در حال سیاست‌گذاری برای بخش‌های بعدی این میدان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های هسته مرکزی قم به دو دسته پیرامون حرم و مؤثر بر حرم مطهر تقسیم می‌شوند، افزود: از جمله پروژه‌های مؤثر و بیرونی می‌توان به چهل‌اختران اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: ساخت پارکینگ در محله چهل‌اختران و تملک املاک باقی مانده برای توسعه صحن از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت، در کنار این یک معبر از این محله به سمت محله نوبهار اجرایی خواهد شد.

خاکی با اشاره به نتیجه رسیدن تملک خانه تاریخی توکلی در این محدوده گفت: سازمان بهسازی در حال طراحی برای مرمت این خانه است تا به عنوان یک موزه آئینی در اختیار شهر قرار گیرد.

وی با اشاره به بهسازی محور فرهنگی تاریخی شهر قم و تعریف المان‌های هویتی در این محور اظهار کرد: اثرات بهسازی محور در افزایش تعلق ساکنان و بهبود منظر شهری در این محدوده قابل مشاهده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اجرای پروژه کف‌سازی محور سلطان محمد شریف گفت: همچنین کوچه ۶ بلوار بهار در دستور کار است تا از این کوچه تا خیابان ارم به یک پیاده راه تبدیل شود.

خاکی با بیان اینکه برای جذب اعتبارات ملی هر جا مشکلی پیش می‌آید، مذاکرات با راه و شهرسازی در این خصوص انجام می‌گیرد، گفت: محور عشقعلی و محله عشقعلی با توجه به احداث و پیاده‌راه شدن خیابان چهار مردان و بسط شرقی و تونل عمار یاسر، مورد مطالعه برای بازآفرینی شهری است که قرار است با همکاری حوزه ترافیک شهرداری قم اقداماتی در این حوزه صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار