آیت‌اللهی موسوی، اداره کل راهداری و شرکت توزیع برق را مکلف کرد تا طبق مصوبات قبلی، روشنایی ۳۰ کیلومتر ورودی شهر‌ها را حداکثر تا آذر تامین کنند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در شانزدهمین جلسه ستاد راهبری وضعیت تصادفات و ایمنی حمل و نقل و ترافیک استان کرمان گفت: علی‌رغم افزایش تردد‌های استان کرمان، به نسبت پارسال در حوزه تصادفات درون و برون شهری شاهد روند کاهشی تلفات هستیم. 

وی یکی از مشکلات اصلی حوزه ترافیک در استان کرمان را وضعیت نامناسب فرهنگ ترافیک دانست و افزود: به لحاظ امکانات فیزیکی، اقدامات موثری در حوزه ترافیک استان صورت گرفته است؛ اما وضعیت خوبی در فرهنگ ترافیکی نداریم و مردم باید رعایت اصول رانندگی را داشته باشند. 

معاون عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: بعضاً خودرو‌ها بخاطر نقص فنی دچار سانحه می‌شوند و به همین دلیل معاینات فنی باید جدی گرفته شود. 

آیت‌اللهی موسوی، بیان کرد: شهرستان‌هایی که آمار تصادفات موتورسیکلت و خودرویی در آن ها بالاست، در نشست‌های تخصصی نسبت به مسئله، ارائه طرح و راهکار‌های لازم برای کاهش تلفات دیده شود. 

وی به آمار بالای سوانح رانندگی به دلیل توجه نکردن راننده به جلو اشاره کرد و گفت: مجموعه دانش‌بنیانی برای این مسئله طرحی ارائه داد که نصب یک سنسور در خودرو‌ها در زمان بیمه ماشین اجباری باشد، این می‌تواند کمک بسیاری به کاهش تصادفات کند. 

معاون عمرانی استاندار کرمان تاکید کرد: هزینه‌کرد اعتبارات ماده ۲۳ باید مشخص باشد و اگر شهرداری در راستای امور ترافیکی با تایید شورای ترافیک، کار را انجام نداد، حتما با آن برخورد می‌شود. 

آیت‌اللهی موسوی، تصریح کرد: در مورد روشنایی معابر، اداره کل راهداری و شرکت برق حداکثر تا آذر ماه مهلت دارند که اصلاحات را انجام دهند، در غیر این صورت به عنوان ترک فعل محسوب می‌شود. 
وی افزود: در جلسات مختلف مصوبه داریم که ۳۰ کیلومتر ورودی شهر‌ها که بیشترین تصادفات را هم دارند، تامین روشنایی شوند. قرار است که راهداری‌ها زیرساخت آن را فراهم کنند و شرکت برق هم کار نصب ترانس و روشنایی را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار