دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز با بیان اینکه نگاه سرمایه‌ای به اراضی کشاورزی و باغی باید تغییر کند گفت:اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید هر کشور است.

محبوب علیلو در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید هر کشور است نه کالای سرمایه‌ای. نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه‌ای است باید تغییر کند و عوض شود تا همگان بر اینکه اراضی کشاورزی محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم است باور داشته باشند.

وی گفت: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آینده است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند همواره موظف هستند از آن به طور درست بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

محبوب علیلو ادامه داد: دستگاه قضایی برای حفظ اراضی کشاورزی با قانون شکنان در هر جایگاهی که باشند برخورد قاطع خواهد کرد و بر این اساس با هیچ کسی مماشات نخواهد شد.

وی بر تسریع در پرداخت مطالبات باقی مانده گندمکاران استان تاکید نمود و گفت: پرداخت به موقع مطالبات و اعلام به موقع قیمت خرید گندم باعث ایجاد انگیزه مضاعف در آنها می‌شود و بایستی تلاش کنیم مشکلی در زمینه انجام کشت پاییزه برای آنها فراهم نشود.

 شفیعی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گزارشی از روند تولید بخش کشاورزی، اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت غذایی، حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی و باغی و مقابله با تغییر کاربری ارائه داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.