عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد گفت: عرضه کالاهای غیر استاندارد برقی، ایمنی ساختمان های کشور را تهدید می کند.

ایمان سریری عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد گفت: با گذشت سه دهه از اجباری شدن تست الکتریکی بنا‌ها در جهان هنوز این موضوع پر اهمیت در ایران جا نیفتاده است.

او با اشاره به منفعت طلبی برخی فروشندگان کالای برق، افزود: طبق آمار اتحادیه‌ها حدود ۲۵درصد سیم و کابل‌های موجود در بازار، غیر استاندارد هستند که با استفاده از آنها خطر آتش سوزی و برق گرفتگی افزایش می‌یابد.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد با اشاره به کوشش‌های انجام شده برای ترویج استاندارد سازی سامانه برق ساختمان‌ها بویژه پروژه‌های بزرگ؛ با اشاره به این نکته که ساختمان‌های صنعتی و بلندمرتبه بیش از ۹۰ سال است در سراسر جهان الزام به توجه به تست الکتریکی دارند، از شروع کار در کشور خبر داد.

سریری توجه به تست الکتریکی را ابزار ایمن سازی محیط زندگی و کار دانست و از سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساختمان خواست، به اهمیت سلامت شبکه برق واحد خود توجه کنند و از صرفه جویی بی دلیل در هزینه‌های ایمن سازی، به شدت پرهیز کنند.

او صنایع برق همچنین همکاری بین متخصصان معماری، مکانیک و برق ساختمان و حمایت مسئولان از این حرکت تعیین کننده را اجتناب ناپذیر خواند.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مشهد تاکید کرد: برای ارتقاء دانش دست اندرکاران برق ساختمان تاکنون ۴همایش در کشور برگزار و بزودی، گردهمایی دانش افزایی برق و مکانیک در ساختمان با موضوع کولر‌های گازی و چیلروفن کوئل در مشهد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ همایش ضرورت استاندارد چیلروفن کویل، در راستای دستاورد عملی همایش قبل (۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ دانشگاه خیام)، آموزش علمی مهندسین مکانیک و بهبود کیفیت محصولات داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی؛
۴ مهر ۱۴۰۳ در دانشکده مهندسی تالار خیام دانشگاه فردوسی مشهد از ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.