افشین گفت:بنیاد علمی ریاست جمهوری منابع مالی محدودی دارد، اما تلاش می‌کنیم حمایت‌ها کاملا هدفمند باشد تا طرح‌ها به بار بنشیند و جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شود. 

 حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزوی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قم دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات، موانع و محدودیت‌های پیش روی جامعه علمی قم قرار گرفت.

اساتید و دانشجویان در این نشست برخی از چالش‌های جامعه علمی و دانشگاهی از جمله مسائل و مشکلات معیشتی، حمایت صنعت و بازار از نوآوری ها، تمرکززدایی و توجه بیشتر به ظرفیت‌های علمی دیگر استان‌ها و... مطرح و خواستار رفع موانع پیش روی جامعه علمی شدند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از حمایت هدفمند این بنیاد از طرح‌های علمی خبرداد و گفت: بنیاد علمی ریاست جمهوری منابع مالی محدودی دارد، اما تلاش می‌کنیم حمایت‌ها کاملا هدفمند باشد تا طرح‌ها به بار بنشیند و جامعه از ثمرات آن بهره‌مند شود. 

افشین گفت: تلاش می‌کنیم تا بیش از گذشته صنعتگران و تولید کنندگان را با جامعه علمی و دانشگاهی مرتبط کنیم. 

وی در ادامه به موضوع معیشت جامعه دانشگاهی و علمی کشور اشاره کرد و گفت: اگر معیشت و مسکن نخبگان به خوبی فراهم شود سبب تمرکز بیشتر آنها بر روی کار‌های علمی و فناوری می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اگر نخبگان از نظر مالی تامین نباشند، کشور به ثروت نمی‌رسد و اگر بگوییم چرا آنها ثروت دارند یعنی هنوز به توسعه نرسیده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار