رئیس اورژانس استان فارس گفت: امسال ۳۸ هزار و ۸۳۹ مورد مزاحمت تلفنی با اورژانس استان انجام شده است که برابر با ۶ درصد کل تماس‌ها است.

محمد جواد مرادیان گفت:  در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۴۹ هزار و ۲۹۰ مأموریت در مرکز ارتباطات اورژانس فارس ثبت شده است.

رئیس اورژانس استان فارس گفت: در پی این مأموریت‌ها ۳۱ هزار و ۴۱۲ مورد حوادث ترافیکی (۲۱ درصد کل مأموریت ها) و ۱۱۷ هزار و ۸۷۸ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی، (۷۹ درصد کل مأموریت ها) بوده است که ۷۱۵۳۳ مورد به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۵۲۹۴۲ مورد نیز در محل، از خدمات اورژانس ۱۱۵ بهره‌مند شده‌اند.

او گفت: در این مدت ۶۲۳۰۱۴ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان برقرار شده که از این تعداد متأسفانه ۳۸۸۳۹ تماس مزاحم تلفنی بوده که برابر با ۶ درصد کل تماس‌ها است.

مرادیان بیان کرد: همچنین تعداد ۵۲ مورد احیا قلبی موفق و تعداد ۲۲ مورد تسهیل زایمان موفق در کارنامه کارشناسان توانمند اورژانس ۱۱۵ فارس به ثبت رسیده است..

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ادامه داد: اورژانس هوایی فارس نیز ۱۴۵ سورتی پرواز داشته است که ۱۷ مورد مربوط به انتقال عضو پیوندی و ۱۵۵ بیمار و مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.