فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ارتش قزوین در هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام را برای سربلندی، استقلال و اقتدار ایران اسلامی تقدیم کرده است.

امیر سرتیپ حسین محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان، گفت: شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بهترین تصمیم زمان خود را که همان دفاع از خاک و ارزش‌های دینی و استقلال و عزت این مرز و بوم بود را گرفتند و امروز ما نیز وظیفه داریم تا استقلال و اقتدار کشورمان را حفظ و صیانت کنیم.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی و دایمی است بر دوش همه ما تا قدردان جانفشانی و از خودگذشتگی ایثارگران و رزمندگانی باشیم که بهترین روز‌های زندگی خود را رها کردند و برای دفاع از کشور و اقتدار آن به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

امیر سرتیپ محمد شفیعی بیان کرد: اگر رزمندگان و ایثارگران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس جان و مال و جوانی خود را در طبق اخلاص نمی‌گذاشتند امروز ما دیگر شاهد عزت و اقتدار کنونی کشورمان نبودیم، آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی را بایستی مدیون همه این عزیزان باشیم.

به گفته وی، در اهمیت لزوم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران همین نکته گویا است که مقام معظم رهبری پنج سال است که به صورت متوالی شخصا پیگیر برگزاری این مراسم هستند.

امیر سرتیپ محمدشفیعی تاکید کرد: بیان اهمیت آسایش، رفاه و امنیت امروز تنها از طریق پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تبیین آن برای جوانان ممکن است، جوانان امروز باید بدانند که کشور چه بحران و چالش‌هایی را در طول انقلاب، به ویژه دوران هشت سال جنگ تحمیلی گذراند تا اکنون در قله اقتدار و افتخار بایستد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین افزود: شهدا و ایثارگران بدون هیچ چشمداشت و توقعی از سلامت و رفاه خود برای آسایش و سربلندی ملت ایران، استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران گذشتند تا امروز جمهوری اسلامی ایران در اقتدار کامل به سر ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.