۱۷ طرح برق خورشیدی، به مناسبت هفته دفاع مقدس در فامنین به بهره برداری رسید.

سرهنگ قراباغی مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت شهرستان فامنین ۱۷ طرح برق خورشیدی ۵ کیلوواتی با بیش از ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

استان همدان با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن ۲۹۰ روز آفتابی در طول سال، یکی از مناطق مستعد برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی است و هم اینک با ۹ نیروگاه خورشیدی یکی از قطب‌های صنعت انرژی پاک کشور محسوب می‌شود.

 بهره مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان انرژی پاک در جهان به خوبی جایگاه خود را یافته و بسیاری از کشورها از جمله ایران استفاده از این نوع انرژی را در اولویت خود قرار داده‌اند.

تولید برق در زمینه انرژی‌ تجدیدپذیر یک اقدام دو سر بُرد برای دولت و ملت‌ به شمار می‌رود زیرا با نصب صفحه‌های خورشیدی علاوه بر حذف هزینه های مازاد در نیروگاه های سیکل ترکیبی و حرارتی، بهره وری تولید برق نیز افزایش می‌یابد.

در استان همدان با افزایش مصرف برق در برخی از روزهای تابستان، مشترکان در وضعیت هشدار قطعی قرار می‌گیرند؛ جهش تولید در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند این مشکل را برطرف کند و از سوی دیگر محل درآمد پایدار و سبزی برای خانواده‌ها به شمار آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.