سه طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد ریال بخش خصوصی در آستانه پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان و به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی برای ۶۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

وی بیان کرد: شرکت عرشیا سبز اروند با راه‌اندازی خط تولید ظروف شیشه‌ای با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغالزایی ۲۵ نفر و با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال راه اندازی شد.

وی افزود:همچنین شرکت پرنیا بافت فرین اروند تولید کننده پارچه رو مبلی با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون متر مربع در سال با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیارد ریال برای هشت نفر شغل جدید ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به بهره‌برداری از شرکت تولیدی انواع پوشاک گفت: شرکت بازرگانی هدیه آرام هستی با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار عدد پوشاک در سال با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال برای ۲۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال کرده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در اختیار کارخانه‌های حاضر در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر قرار گرفت تا واحد‌هایی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگردند.

زارعی گفت: از ابتدای سال جاری تلاش بر این است با پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی آنها را به چرخه تولید باز گردانیم و واحد‌های دارای مشکل از لحاظ اقتصادی احیا شوند.

وی از افزایش صادرات کالای غیر نفتی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: در راستای اهداف دولت رشد اقتصادی در مناطق آزاد سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند که ۲۲۰ میلون دلار این کالا‌ها در این منطقه تولید شده بود به کشور‌های همجوار به خصوص عراق صادر شد.

زارعی بیان کرد: در زمینه صادرات رشد ۲۰ درصدی اتفاق افتاد و امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات از منطقه آزاد اروند بیش از یکهزار میلیارد دلار برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.