رئیس پارلمان لبنان از تلاش‌های جدی با نهاد‌های بین‌المللی برای مهار حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان خبر داد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» گفت که تلاش‌های جدی با نهاد‌های بین‌المللی از جمله آمریکا برای مهار تنش‌های اخیر رژیم صهیونیستی در جریان است.

وی تأکید کرد که ۲۴ ساعت آینده در موفقیت این تلاش‌ها یا شکست در دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای این بحران، سرنوشت‌ساز است.

بری گفت: تماس‌های فشرده‌ای با نهاد‌های بین‌المللی تأثیرگذار و با هماهنگی کامل با نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که اکنون در نیویورک بسر می‌برد، در جریان است و امیدواریم که این تلاش‌ها به نتیجه برسد چرا که هیچ جایگزینی (برای راه‌حل سیاسی) جز جنگ و فجایع بیشتر نیست.

رئیس پارلمان لبنان بار دیگر بر پایبندی کشورش به اصول خود تأکید کرد و در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال جدایی بین جبهه غزه و جبهه لبنان گفت: در این راه‌حل (پیشنهادی) عدم جدایی بین این دو پرونده (جبهه غزه و جبهه لبنان) مدنظر قرار داده شده و تلاش‌ها حول محور دستیابی به توافقات قبلی با آموس هوکشتاین فرستاده رئیس جمهور آمریکا قبل از جنگ غزه و پس از آن متمرکز است.

وی بدون افشای جزئیات این طرح ابتکاری گفت: این تنها راه‌حل موجود و قابل اجراست.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان از شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن ۸۷ نفر دیگر در حمله امروز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به پنج منطقه در لبنان خبر داد.

ارتش رژیم اسرائیل امروز در دو مرحله حملات گسترده‌ای را به لبنان انجام داد. این ارتش در روز‌های اخیر بر شدت تجاوزگری خود به جنوب این کشور افزوده که تاکنون صد‌ها شهید و مجروح به همراه داشته است.

رژیم صهیونیستی هدف از حملات خود به جنوب لبنان را بازگرداندن هزاران شهرک نشین آواره به خانه‌های خود در شمال فلسطین اشغالی عنوان کرده است.

حزب الله لبنان هم اعلام کرده که شهرک نشینان صهیونیست تنها زمانی قادر خواهند بود به خانه‌های خود برگردند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان یابد.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
اصلا چه معنی داره نیروهای نظامی خودسر در یه کشور وجود داشته باشه چرا رئیس جمهور لبنان نمیتونه به حزب الله دستور بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
وای خدا دولت لبنان صلح می‌کند و حزب الله کاری نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
خاک بر سرت به جای دفاع از کشورتون التماس به آمریکا میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
فعلا که با شعارهای پوچ و رجزخوانی های تهی شما در باتلاق لبنان افتادین و کسی هم کمکتون نمیکنه . دلمان برای قتل و عام کودکان بیگناه میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
فقط جمع کنین خودتونو. شما که قدرت صهیون کودک کش رو ندارین بیجا تهدیدش کردین . الانم همه کشیدن کنار و لبنان هم قراره مثل غزه با خاک یکسان بشه؟ پس کو اون شعارهای تو خالی که گفتین اسرائیل رو با خاک یکسان میکنیم ؟ فقط لبنان بیچاره رو سرسیخ کردین تا بندازه خودشو توی باتلاق؟ پس حداقل مرد باشین و جواب ترورهای اسرائیل رو بدین که از کوچکترین عضو تا بزرگترین عضو محور مقاومت رو ترور کردن و حتی به رئیس جمهور هم رحم نکردن . اگر قائل هستین که آدم یه بار زنده میشه و یه بار هم مرگ میاد سراغش پس چرا نشستین و قتل عام کودکان بیگناه رو تماشا میکنین؟ دنیای سیاست به پدر و مادر خودش هم رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
متاسفانه دانشکاه های دولتی دارند دانشجوها را با کم کاری و عدم اطلاع رسانی و سختگیری های اموزشی و ... به ترم های سنواتی کشانده و هزینه های هنگفتی از دانشجوها می گیرند تا زودتر انصراف داده . جلوی طمع کاری دانشگاه های دولتی برای کسب درامد از دانشجو ها و اخراج دانشجوها برای جذب شهریه های دلاری دانشجو های بین الملل را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
انشالله صلح برقرار بشه زنان و کودکان جوان و پیر از بین نروند یا مهدی خودت مردم جهان شاد کن و صلح و صفا بین آنها برقرارکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
آقا سید عزیزمان ، حرف آخر را زد.
آخرین اخبار