مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت های احتمالی فعالیت سامانه بارشی ، کاهش دما و وزش باد در این استان از امروز تا هشتم مهر ماه هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ر با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط این استان، گفت: طبق پیش بینی‌ها، دمای هوا تا اواسط هفته آینده با نفوذ توده هوای سرد روند کاهشی دارد.

ایرج مصطفوی ادامه داد: هشدار زرد به دلیل فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه تا هشتم مهر اعلام شد و انتظار می‌رود کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.

به گفته وی ، روند کاهشی و محسوس دما برای روز‌های پایانی این هفته پیش بینی می‌شود به طوری که به طور متوسط دمای هوای بیشتر مناطق استان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: هوای صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید برای هوای شهر سمنان در آخر هفته دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.