تفاهم نامه پیوند خواهرخواندگی بین شهرداری شهرکرد و شهرداری شاهین شهر منعقد شد.

با امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شاهین‌شهر و شهرکرد، شاهین شهر دانش و خلاقیت دارای دومین خواهرخوانده شد.

سال گذشته نیز نخستین پیوند خواهرخواندگی شاهین‌شهر با شهر نیشابور به امضای شهرداران این دو شهر رسیده بود.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد در این آیین با تأکید بر اهمیت ترویج صلح در مجموعه شهرها و کشورها و ضمن قدردانی از شهردار شاهین‌شهر برای پیشنهاد خواهرخواندگی اظهار کرد: برای اینکه پویایی و فعالیت در شهر دیده شود باید شاهد اتفاقات، رویدادها و فعالیت‌های مختلفی باشد تا بتوان شهر را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به توجه و مشارکت شهروندان اضافه کرد: «کریستوفر الکساندر» معمار مطرحی است و بیان می‌کند که «شهر اثر هنری بسیار بزرگی است که آفرینندگانی به وسعت خویش و به تعداد جمعیت خود دارد.» یعنی نقش شهروند در شکل‌گیری و پویایی و سرزندگی شهر را به زیبایی مطرح کرده است.

واحدیان اضافه کرد: شهر زیبا ساختنی است و نه یافتنی. ما مسئولین باید بدانیم که مردم، سازنده شهر هستند و حس مشارکت در شهروندان باید زنده باشد و بتوانند شهر را به زیبایی بسازند؛ اما این حس مشارکت زمانی زنده خواهد شد که حس تعلق زنده شود و شهروند نسبت به شهر تعلق داشته باشد و زمانی این تعلق برقرار خواهد شد که به داشته‌ها و هویت و مفاخر و مشاهیر و سبقۀ آن شهر آگاهی و دانش داشت که الحمدالله شهر دانش و خلاقیت نیز چنین است.

وی ادامه داد: برای شهرکرد نیز توجه به رویدادهای فرهنگی بسیار مهم است و امیدوارم با پیوند خواهرخواندگی میان این دوشهر، شاهد برگزاری رویدادهای خوب و تأثیرگذاری برای هردوشهر باشیم. شهرکرد شهر رنگین‌کمان اقوام است. در شهرکرد نیز ظرفیت‌های بالایی وجود دارد لذا موجب خرسندی است و افتخار می‌کنیم سبب اتفاقات خوبی بین دو شهر باشیم.

سعید ابریشمی راد شهردار شاهین‌شهر در این مراسم با بیان اینکه درک مفهوم شهر موضوع مهمی است، گفت: اگر کسی ادعا دارد که شهردار، کلیددار و یا سکان‌دار یک شهر است مسئولیت سنگینی دارد. این مسئولیت سنگین به جهت انجام وظایف یا مسئولیت‌هایی نیست که در قانون نوشته شده،  که البته این قوانین، قدیمی نیز هستند؛ بلکه آنچه برای شهردار بیش از هر چیزی مهم بوده، این است که مفهوم شهر درک شود.

وی ادامه داد: شهر فارغ از اینکه در درون خود اجزای مختلفی دارد اعم از کالبدی که آن را شکل داده؛ اما شهر در قالب یک کالبد پویا یا یک موجود زنده دارای روح است و به داشتن شخصیت نیاز دارد. زمانی می‌توان به آینده یک شهر مطمئن بود که که شخصیت درستی برای شهر تعریف شده باشد یا برای آن تعریف کنند. این مسئله مهمی است که واژه شهر درک شود، اینکه روح دارد و نیازمند شخصیت است و آینده آن در گرو این شخصیت است.

ابریشمی راد اظهار کرد: من به سهم خودم از هر بهانه‌ای برای معرفی شاهین‌شهر و برای توسعه ظرفیت‌های این شهر به خصوص ظرفیت‌های اجتماعی آن تلاش کردم. معتقدم شاهین‌شهر بسیار بااستعداد است و مردمانی بسیار مشارکت‌جو و مستعد برای حرف‌های نو دارد. بنابراین وقتی شرایط محیطی ایجاب می‌کند مدیران نیز باید مدیران تحول‌گرا، شجاع وریسک‌پذیر باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار