مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از آمادگی استان برای افتتاح و بهره برداری از سه طرح گردشگری خبر داد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری گفت: همزمان با آغاز هفته گردشگری و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی گردشگری با شعار «گردشگری و صلح» در استان ۹ برنامه مهم به خصوص افتتاح سه طرح گردشگری برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: سه طرح گردشگری شامل یک هتل ۲ ستاره، اقامتگاه سنتی و یک سفره‌خانه سنتی در قزوین با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۵ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

خزائلی همچنین از رونمایی کتاب‌های معرفی ظرفیت‌‎های گردشگری استان به چهار زبان مختلف در این هفته خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با مضمونی واحد به چهار زبان روسی، عربی، چینی و انگلیسی برای ارایه به گردشگران خارجی و یک کتاب نیز به زبان فارسی تهیه و چاپ شده‌اند که هم زمان با هفته گردشگری با حضور فعالان گردشگری استان رونمایی خواهند شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری اضافه کرد: در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی فعالان این حوزه ۲ دوره آموزشی با عنوان "مدیریت پذیرش هتل" ویژه هتل داران و دوره آموزشی "آداب معاشرت در تاسیسات گردشگری" برای کارکنان این واحد‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: همچنین به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با شاخه‌ای از صنعت گردشگری با عنوان گردشگری کشاورزی با همکاری آموزش و پرورش استان تور بازدید دنش‌آموزان از مجتمع گردشگری کشاورزی با حضور کارشناسان این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

خزائلی همچنین از برگزاری نشست تقدیر از فعالان و انجمن‌های حرفه‌ای حوزه گردشگری استان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، تبیین مبانی گردشگری برای دانش‌آموزان با حضور کارشناسان در مدارس، تقدیر از رییس و هیات رییسه اتاق بازرگانی قزوین به پاس تلاش‌ها و خدمات ارزشمند ایشان در حوزه گردشگری و رونمایی از دو پروژه مطالعاتی این حوزه به‌عنوان دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.