برخی رسانه‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند احتمال برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حزب الله طی ساعات آتی وجود دارد.

شبکه الجزیره به نقل از روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» گزارش داد مسئولان آمریکایی گفته‌اند آتش‌بس میان اسرائیل و حزب‌الله طی چند ساعت آتی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

شبکه ۱۲ اسرائیل هم به نقل از منبعی در دفتر نتانیاهو گفت که چراغ سبز برای برقراری آتش‌بس به منظور آغاز مذاکرات وجود دارد.

این در حالی است که وزرای افراطی کابینه نتانیاهو علنا با برقراری هرگونه آتش‌بس مخالفت کرده‌اند، «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارایی این رژیم در سخنانی مدعی شد: «نباید به دشمن فرصت داد تا از ضربات سختی که دریافت کرده، بهبود یابد.»

این وزیر صهیونیست تصریح کرد: «نبرد‌ها در شمال باید با نابودی حزب‌الله و سلب قدرت و توان این گروه در ضربه زدن به ساکنان شمالی و وادار کردن این گروه به عقب‌نشینی به پشت رود لیتانی پایان یابد.»

وزیر شهرک‌سازی این رژیم هم گفته است هیچگونه حکم اخلاقی برای آتش‌بس ۲۱ روزه و حتی ۲۱ ساعته وجود ندارد.

وزیر ورزش کابینه نتانیاهو هم اظهار داشته است هرگونه آتش‌بس بدون عقب‌نشینی ملموس حزب‌الله یک خطای فاحش است. 

در همین ارتباط، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند نتانیاهو از پذیرش این پیشنهاد آتش‌بس دو هدف را دنبال می‌کند «اگر حزب‌الله با این پیشنهاد موافقت کند به آتش‌بسی دائمی بر اساس عقب‌نشینی یگان رضوان از مناطق جنوبی بدون پایان یافتن جنگ غزه سوق داده خواهد شد و اگر این پیشنهاد را رد کند، اسرائیل به مشروعیت بین‌المللی برای تداوم حملات به لبنان دست خواهد یافت».

این خبر‌ها در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشته حملات علیه لبنان ادامه دارد و موج جدید عملیات هوایی آغاز شده است.

«یائیر لاپید» رهبر احزاب مخالف کابینه رژیم صهیونیستی پیش‌تر گفته بود اسرائیل باید پیشنهاد آتش‌بس در لبنان را قبول کند، اما فقط برای ۷ روز.

پیش از این، کشور‌های آمریکا، استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان، امارات و قطر در بیانیه‌ای مشترک خواهان آتش‌بس موقت ۲۱ روزه در لبنان شده بودند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
نتانیاهوآتش بس رااقببول بکندد یعنی ضربه کاری خورده. است
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۰:۱۹ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
نتانیاهوآتش بس رااقببول بکندد یعنی ضربه کاری خورده. است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
همیشه خون مردم عادی هدر میره با جنگ طلبان که کاری نمیشه
چند هزار نفر در غزه کشته شدن برای چه هدفی
حالا هم در لبنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
مثل اینکه تعداد تلفات متعادل شده
آخرین اخبار