در آئینی به مناسبت هفته دفاع مقدس از کتاب نینوای شلمچه به نویسندگی سیدکاظم عباس زاده در کتابخانه مفیدی بافق رونمایی شد.

سید کاظم عباس‌زاده نویسنده کتاب نینوای شلمچه گفت: کتاب نینوای شلمچه روایتی از یک شهید گمنام است که ۱۸ سال سن داشته و تعزیه خوان امام حسین (ع) بوده است.

او افزود: این نوجوان در شلمچه به شهادت می‌رسد و مفقودالاثر می‌شود که بعد‌ها به عنوان شهید گمنام در تکیه محل اجرای تعزیه به خاک سپرده می‌شود. 

عباس زاده گفت: این کتاب ۲۰ صفحه ادبیات نمایشی است و به صورت نمایش هم اجرا می‌شود که کار سوژه نمایش حدود ۲ ماه طول کشیده است. 

این نویسنده بیان داشت: کتاب نینوای شلمچه در هزار نسخه چاپ شده است که قرار است درکتابخانه‌های عمومی دردسترس هنرمندان برای اجرا قرار گیرد.

او گفت: این کتاب یادآور رشادت‌های دوران دفاع مقدس است که نسل جوان می‌توانند با مطالعه آن بیشتر با دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق نیز در این آئین گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت مکتوب و مستند از اهمیت خاصی برای جامعه امروزی برخوردار است. 

او بیان داشت: محتوای غنی دفاع مقدس گنجینه‌ای است که می‌تواند بهترین الگوی زندگی برای جوانان و نسل جدید باشد.

قائمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق هم گفت: در حوزه دفاع مقدس هنوز جای کار زیاد است که متاسفانه کوتاهی کرده ایم و بیش از اینها باید در این زمینه کار شود. 

او بیان داشت: نسل جدید ما تشنه رویداد‌های دفاع مقدس است و خوشبختانه در مدارس استقبال چشمگیری از این موضوع شده است.

قائمی گفت: باید قدردان نویسنده این کتاب بود که در این حوزه پیشگام است و تاکنون کتاب‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس تالیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.