رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان سمنان بر لزوم تعامل با سایر قوا برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار تسریع در رسیدگی به پرونده ها ، رفتار حسنه با ارباب رجوع و تکریم او و همچنین صیانت از کارکنان و قضات دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت : قوه قضاییه با دولت و مجلس تعامل حسنه و مطلوب دارد و همانطور که رئیس‌جمهور بر سه مؤلفه‌ «اعتقاد به کار کارشناسی» و «تمکین در برابر قانون» و «استفاده از همه ظرفیت‌ها» تاکید دارد، ما نیز در قوه قضاییه بر این سه مؤلفه پای می‌فشاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان گفت : مجروحان لبنانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی با وجود مجروحیت و مصدومیت و آسیب‌دیدگی شدید همچنان با روحیه بالا به تمجید و دفاع از محور مقاومت می‌پرداختند.

الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه قضا و اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضا پرداخت.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه ، حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به آمار ۹۸ درصدی ابلاغ‌های قضایی الکترونیک در این استان گفت: همچنین در استان سمنان ۵۰ درصد پرونده‌های قضایی به صورت الکترونیکی بررسی می‌شوند که از این میزان ۸۰ درصد مربوط به دادرسی زندانیان است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۳ درصد قرار‌های کارشناسی در محاکم قضایی استان سمنان بر اساس قرعه‌کشی سیستمی صورت می‌گیرد.

همچنین در این نشست، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.