مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در راستای کاهش مشکلات آسانسور‌ها با اداره برق و مدیران ساختمان‌ها مکاتبه‌ای شد تا ساختمان‌ها به ژنراتور و سیستم‌های امنیتی مجهز شوند.

علی زندیه با اشاره به حجم تماس‌های مزاحم یا غیرضروری به آتش‌نشانی قم اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۰۰۰ تماس با سازمان آتش‌نشانی شهر قم گرفته می‌شود که ۹۵ درصد تماس‌ها مربوط به تلفن‌های غیرضروری، مشاوره و مزاحمت‌های تلفنی است.

وی افزود: تقاضا داریم که شهروندان برای دریافت مشاوره‌های طولانی با شماره ۱۲۵ تماس برقرار نکنند، زیرا شماره تماس ضروری است و با شماره تلفن‌های واحد‌های آتش‌نشانی مناطق تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قم با اشاره به تعداد حریق و حوادث در سال گذشته تصریح کرد: ۱۰ هزار تماس در سال گذشته با سازمان آتش‌نشانی قم گرفته شده که ۱۷۰۰ مورد مربوط به حریق،۲۷۰۰ مورد حادثه و شش هزار تماس نیز در راستای ارائه خدمات ایمنی و ایمن‌سازی از قبیل گیر کردن در آسانسور و نشتی بنزین در سطح شهر قم بوده است.

زندیه بیشترین آمار حریق و حوادث قم را مربوط به اماکن تجاری و صنعتی دانست و تاکید کرد: بیشترین آمار حریق مربوط به مراکز صنعتی، بیشترین آمار حوادث مربوط به تصادفات و بیشترین آمار در حوزه ایمنی مربوط به گرفتاران در آسانسور است.

وی نوسانات برق را عامل اصلی گیر کردن در آسانسور اعلام کرد و گفت: در راستای کاهش مشکلات آسانسور‌ها با اداره برق و مدیران ساختمان‌ها مکاتبه‌ای شد تا ساختمان‌ها به ژنراتور و سیستم‌های امنیتی مجهز شوند تا در صورت قطعی برق کابین آسانسور در سطح طبقه قرار گیرد و در آسانسور باز شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قم افزود: آسانسور‌های قدیمی در ساختمان‌های قدیمی مشمول این شرایط نمی‌شود و به محض نوسان برق این مشکلاتی در آسانسور‌ها رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.